Welk vraagtype gebruiken?

Re: Welk vraagtype gebruiken?

door Tom Van 't Zand -
Aantal antwoorden: 3

Hey Ger,


Dank voor je input. Helaas is dit ook niet helemaal wat ik zoek. Onze moodle cursus is eigenlijk een grote reflectie opdracht met allerlei deelvragen. Ik Zou in dit geval alle vragen als losse journal vragen in de cursus moeten zetten waardoor het voor de deelnemer en trainer niet erg overzichtelijk wordt. 

We houden het voorlopig bij de "les" vorm en door een aantal vragen te bundelen is dit wel te doen voor de trainers, voor de deelnemers is het prettig omdat ze hiermee alle vragen bij langs gaan.


Groeten,


Tom

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Tom Van 't Zand

Re: Welk vraagtype gebruiken?

door Ger Tielemans -

Waarom zoek je het niet in de portfolio hoek, bijvoorbeeld met de Oostenrijkse plugin(s) Exabis?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Welk vraagtype gebruiken?

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

Had je mijn reactie niet gelezen?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: Welk vraagtype gebruiken?

door Ger Tielemans -

Ja, je mijmert door op je eigen antwoord, zoekt dat snel op in de thread en je vult het aan:

Dat kun je dus krijgen als je in een forum meerdere threads toestaat.

  • Bij een introductie cursus in  Moodle in Enschede - lang geleden - lieten we docenten in de rol van student aan twee discussies deelnemen. Daarna mochten ze raden waardoor die zo verschillend verliepen om vervolgens te laten zien dat het vooral door de verschillende settings kwam. Ik denk dat de forum instellingen in Moodle.org eigenlijk nog steeds niet goed staan. 

  • Toen Martin Dougiamas in Braga Portugal (2006?) met Rob Koper vergaderde over de mogelijkheid om IMS/LD  in te bouwen in Moodle dook ook het probleem op dat Moodle veel rijkere varianten van forums toestaat die elders niet bestaan. (Met Q&A als mijn persoonlijke favoriet)
Gemiddelde van de beoordelingen:  -