Boost kort antwoordvraag

Boost kort antwoordvraag

door Rob van Asperen -
Aantal antwoorden: 7

Bij een kort antwoordvraag verschijnt het in te vullen tekstvakje bij Boost niet in de lijn van de vraag (voorheen wel bij Essential)

Wat kan ik daaraan doen?

Bijlage voorbeeld kort antwoordvraag.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Rob van Asperen

Re: Boost kort antwoordvraag

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Met Chrome kun je de pagina inspecteren en op zoek gaan naar de oorzaak van de nieuwe regel. Als je die kent, kan de zoektocht naar een oplossing beginnen. Welke css selector is er gebruikt? Wat zijn de eigenschappen ervan? Is er al een bug gerapporteerd voor die selector? Of is er nog wat anders mis? enz...

Je kunt je probleem ook eens proberen te reproduceren op https://demo.moodle.net. Zo kun je nagaan of het probleem zich alleen bij jou voordoet of het een algemeen probleem is.

Misschien is het probleem ook te omzeilen door uit te zoemen (ctrl-min) met je browser. 

Boost is recent en is bedoeld als een responsive theme. Moeilijke materie droevig


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Boost kort antwoordvraag

door Rob van Asperen -

Hoi Koen, bedankt voor de tip.

Het probleem doet zich inderdaad ook in Sandbox voor.

Vreemd dat het niet eerder is gemeld...

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Rob van Asperen

Re: Boost kort antwoordvraag

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

Hoi Rob, 

Welk vraagtype heb je gebruikt? De standaard cloze vraag deed het bij mij wel in Moodle 3.2.2+. Ook de standaard shortanswer vraag geeft het invulvak direct in de zin en niet eronder. 

Er zitten geen <br> of <p> tags rondom het antwoord?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: Boost kort antwoordvraag

door Rob van Asperen -

Dag Joost,

Bedankt voor je reactie. De shortanswer vraag levert alleen problemen op bij theme Boost (en Fordson).

Bij bijvoorbeeld Aardvark heb ik er geen problemen mee, maar wij gebruiken nu juist zo graag Boost. In dat theme zit kennelijk de bug.

Ik heb geen geen <br> of <p> tags rond het antwoord.

Vriendelijke groet,

Rob

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Rob van Asperen

Re: Boost kort antwoordvraag

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

Wat me nog te binnen schiet, is dat je met Inspecteren in je browser kunt kijken welk stukje CSS de boel in de war gooit hier. Ik kwam op andere plekken in Boost ook dingen tegen die in oudere thema's wel netjes werken, maar daar nog niet...

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Rob van Asperen

Re: Boost kort antwoordvraag

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Zoals ik al zei: boost is recent. Op dit moment 101 open bugs.

https://tracker.moodle.org/browse/MDL-58352?jql=issuetype%20%3D%20Bug%20AND%20status%20%3D%20Open%20AND%20text%20~%20%22boost%22

Kijk eens of de jouwe er tussen staat. Indien ja: stemmen en beter nog helpen oplossen, indien nee: rapporteren want anders wordt het nooit opgelost knipoog

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (1)