fout met cookies

fout met cookies

door yves vdd -
Aantal antwoorden: 4

Als ik me bij Moodle wil aanmelden, krijg ik altijd deze fout:

Het gebruik van cookies is door je browser niet toegelaten. Met deze instelling kun je deze site niet gebruiken. En nochtans weet ik zeker dat de cookies aanstaan. Bij andere mensen werkt het ook niet.

En bovenaan de pagina krijg ik ook nog:

ERROR: You need to create the directory /home/example/moodledata with web server write access



Warning: ini_set() has been disabled for security reasons in /vhost/usr/yvesvdd2/lib/setup.php on line 215

ERROR: You need to create the directory /home/example/moodledata with web server write access



Warning: ini_set() has been disabled for security reasons in /vhost/usr/yvesvdd2/lib/setup.php on line 221

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /vhost/usr/yvesvdd2/lib/weblib.php:3862) in /vhost/usr/yvesvdd2/lib/setup.php on line 305

Ik denk dat ik de cookies eruit ga halen, maar hoe doe ik dat?

Mvg,

yvesvdd

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op yves vdd

Re: fout met cookies

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Je hebt je site niet goed geïnstalleerd.
Lees de documentatie nog eens grondig door, vooral dit stuk:
http://moodle.org/doc/?file=install.html#data

Tijdens het installatiescript wordt je normaal gezien verwittigd van het feit dat die map niet bestaat/niet lees- en schrijfbaar is.
Misschien kun je config.php in de root van moodle even hernoemen om het installatiescript nog eens te laten lopen...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: fout met cookies

door yves vdd -

De warnings kunnen me eigenlijk niks schelen.

Het ergste van alles is dat ik niet eens binnengeraak in Moodle door die fout met die cookies.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op yves vdd

Re: fout met cookies

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Ik vrees dat je niet zult kunnen kiezen voor een half-werkende Moodle glimlach

Welke browser gebruik je? Als je beveiligingsinstellingen erg streng staan, zul je je moodlesite als vertrouwde site moeten zetten (maar dat had je dan voor deze ook moeten doen).
In elk geval kun je niet gaan zoeken naar de oplossing van het probleem als je het bekende probleem, nl het ontbreken van de moodledata map, niet oplost.
Moodle gebruikt de cookie voor het bewaren van je sessie. Ook in de moodlemap wordt informatie over je sessie bewaard. Het is dus helemaal niet ondenkbaar dat aanmelden niet lukt zonder moodlemap. Geloof me: je hebt ze nodig.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: fout met cookies

door Ger Tielemans -
Ik denk dat er meerdere slordigheden in de installatie zitten:
  • header already sent: haal de lege spaties aan het eind van je config.php weg
  • volge de aanwijzingen van Moodle op voor het aanmeken van de juiste data directory,enz..
Gemiddelde van de beoordelingen:  -