Assignments/opdrachten: 1 rapport per gebruiker

Assignments/opdrachten: 1 rapport per gebruiker

door willem wattez -
Aantal antwoorden: 8

Hallo,

Ik ben docent en ik heb een groep van ca. 30 studenten, die zo'n 20 opdrachten dienen uit te werken.

Wanneer de opdrachten ingestuurd zijn kan ik deze beoordelen. Er is een standaard rapport waarin ik per opdracht alle ingestuurde inzendingen kan zien van alle 30 studenten (een gecompliceerd en te breed rapport).

Mijn vraag is: Is er ook een rapport waarin je per student alle ingezonden opdrachten kunt beoordelen?

Ik gebruik Moodle 2.8.5

Groet,

Willem


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op willem wattez

Re: Assignments/opdrachten: 1 rapport per gebruiker

door Richard van Iwaarden -

Hallo Willem,

Dat is er zeker! Alleen weet ik even niet of dat ook al in Moodle 2.8 zo is, dus dat moet je een zelf checken.

Wanneer je in de cijferlijst zit, zie je achter de naam van een leerling een pennetje. Als je daar op klikt kom je in een overzicht van alle opdrachten van één student.

Dit overzicht heet 'Enkelvoudig scherm'.


Je kunt vanuit dit scherm:

1. Alle opdrachten van één student beoordelen, maar ook:

2. Alle studenten in één keer een cijfer geven voor een opdracht. (bv. na de deadline iedereen in één keer een onvoldoende geven)


Succes!

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (2)
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Assignments/opdrachten: 1 rapport per gebruiker

door willem wattez -

Heren, hartelijk dank voor jullie snelle reactie.

Ga het snel gebruiken.

Groet, Willem

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op willem wattez

Re: Assignments/opdrachten: 1 rapport per gebruiker

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

Hoi Willem,

Binnen je cursus heb je onder Rapporten ook het Enkelvoudig rapport. Dat maakt het mogelijk om:

- van 1 gebruiker alle beoordeelde activiteiten in de cursus te zien

- van 1 activiteit alle beoordeelde gebruikers zien

Volgens mij kun je die ook in Moodle 2.8 bekijken: https://docs.moodle.org/28/en/Single_view

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: Assignments/opdrachten: 1 rapport per gebruiker

door willem wattez -

Heren, hartelijk dank voor jullie snelle reactie.

Ga het snel gebruiken.

Groet, Willem


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op willem wattez

Re: Assignments/opdrachten: 1 rapport per gebruiker

door willem wattez -

Ik heb het enkelvoudig rapport voor beoordeling van assignments/opdrachten bekeken.

Het is het rapport wat ik bedoel. Je kunt per student alle opdrachten in 1 keer beoordelen. Echter wanneer ik een opdracht beoordeel wil ook ook wel de ingebrachte inzending zien van die student. Dat lukt helaas niet en keer ik weer terug naar het standaard overzicht van alle studenten.

Is hier wellicht ook een oplossing voor?

Dus een enkelvoudig rapportscherm per student en waar ik ook gemakkelijk de basisstukken van de inzending zie.


Groet Willem

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op willem wattez

Re: Assignments/opdrachten: 1 rapport per gebruiker

door Richard van Iwaarden -
Helaas niet met standaard rapportages.


Je kunt wel weer een overzicht zien via het rapport 'recente wijzigingen'. Daar kun je per gebruiker al het ingeleverde werk zien, maar kun je weer niet beoordelen.


Dit is wel een beetje typisch Moodle. Het is wat los zand vind ik, veel verschillende rapportages die allemaal een beetje informatie tonen. Dat kan veel beter!


Wij maken dan ook nog met regelmaat gebruik van 'eigen gemaakte rapportages'. Hier zijn plugins voor (ad hoc reports en custom sql reports ofzo) of je kunt met een apart rapportage tool tegen de database gaan aanpraten.


Maar het is allemaal niet super. Zo mis ik al jaren een goed overzicht van na te kijken werk voor docenten. Er is wel een plugin 'grade me' beschikbaar, maar dat zou toch eigenlijk ook basisfunctionaliteit moeten zijn.


Moodle is heel erg cursus-gericht. Een globaal overzicht is lastig, er is geen goede globale cijferlijst, geen goed globaal rapport, geen goede globale groepen (site-cohorts is maar een halve oplossing).


Vooral voor grote Moodle's is dit een groot gemis!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Assignments/opdrachten: 1 rapport per gebruiker

door willem wattez -

Hartelijk dank voor je snelle reactie.

Ik was er al een beetje bang voor dat er niet echt een goede oplossing voorhanden zou zijn.

Ja. de oplossing is dan eigen rapporten creeeren. Ik kijk ook nog even naar de plugin "grade me".

In ieder geval bedankt.

Groet Willem

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op willem wattez

Re: Assignments/opdrachten: 1 rapport per gebruiker

door marjolein Struys -

Willem,


je vraag is al van even terug maar vroeg me af of je hiervoor al een goed werkende manier hebt gevonden. Wegens de wens om op assigments eerst alleen feedback te geven en in een later stadium een summatieve beoordeling  ben ik ook zoekende wat wel en niet werkt. Deze vorm van programmatisch toetsen lijkt niet mogelijk in moodle binnen een enkele assigment. Indien een overzicht van meerdere assignments per student mogelijk is lijkt me programmatisch toetsen wel een mogelijkheid. Dus erg benieuwd of je mogelijkheden hebt gevonden.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -