aangemelde gebruikers binnen de cursus

aangemelde gebruikers binnen de cursus

door Katrien Goossens -
Aantal antwoorden: 6

Hallo,

wanneer ik aanmeldingen binnen een cursus wil bekijken/opvolgen komt het vaak voor dat ik onder 'gebruikers' niets zie staan (bv. ook geen aanmeldingsmethodes). Soms moet ik een paar keer in en uit de cursus gaan voordat hier toch iets onder deze toets staat. Doe ik iets verkeerd? Bedankt


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Katrien Goossens

Re: aangemelde gebruikers binnen de cursus

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Je bedoelt dat onder cursusbeheer -> gebruikers alle onderliggende menu's leeg zijn?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: aangemelde gebruikers binnen de cursus

door Katrien Goossens -

Inderdaad. Er lijkt niets onder te staan, maar er staat uiteraard wel iets onder. Als ik enkele keren in en uit de cursus ga opent het menu onder gebruikers ineens wel.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Katrien Goossens

Re: aangemelde gebruikers binnen de cursus

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Lijkt me meer een webserver/caching/capaciteit/... probleem dan een Moodle-probleem te zijn.

En het verversen van je browser verversen met F5 - lost dat wat op?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: aangemelde gebruikers binnen de cursus

door Katrien Goossens -

De browser verversen geeft hetzelfde effect als in en uit de cursus gaan (na 3 of 4 pogingen lukt het meestal wel), het is miss wel iets sneller. Bedankt. Ik zal het probleem nog eens opnemen met onze IT-dienst (vroeger nooit dat probleem gehad dus kan idd dat het geen moodle-probleem is)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Katrien Goossens

Re: aangemelde gebruikers binnen de cursus

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Het zal dan inderdaad een stuk javascript zijn dat niet geladen wordt.  

Dat is geen leuke want dat kan aan heel veel dingen liggen: probeer eens met een andere browser, een ander toestel, wifi/bekabeld, gebruik je een aangepast thema in Moodle, of één of ander niet-standaard plugin, is er wat mis met je server (geheugen, disk stuk, ...), een netwerk switch die het aan het opgeven is, ...

Probeer de makkelijkst te testen en meest voor de hand liggende problemen eers uit te sluiten. Veel succes!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -