Gewenste taal in user profiel

Gewenste taal in user profiel

door Madelon Brouwer -
Aantal antwoorden: 2

Wij hebben zojuist geupdate naar 3.1.1. In onze voorgaande versie stelden wij bij het aanmaken van een cursist de gewenste voorkeurstaal van die persoon in. Deze optie is nu niet mee beschikbaar in het formulier bij het aanmaken. De taal zou automatisch de taal moeten herkennen van de browser. En evt. kan de cursist zelf de taal instellingen in zijn profiel wijzigen. Dit vinden we niet zo handig.

Is er een manier om de gewenste voorkeurstaal optie nog in te stellen in het aanmaak formulier zodat we er zelf weer controle op hebben?


Bij voorbaat dank!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Madelon Brouwer

Re: Gewenste taal in user profiel

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

De instelling is bereikbaar via /moodle/user/preferences.php en staat op /moodle/user/language.php?id=1&course=1 (waarbij id de idnummer van de gebruiker is en course=1 de startpagina).

Op moodle/admin/settings.php?section=langsettings kun je een standaardtaal voor de site instellen.

Misschien is het veel makkelijker voor jou om https://docs.moodle.org/31/en/Upload_users te gebruiken - minder klikken en meer controle glimlach

Welke versie gebruikte je daarvoor? Ik kan me niet herinneren dat je ooit kon een taal kon instellen bij het maken van een nieuwe gebruiker...

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Gewenste taal in user profiel

door Madelon Brouwer -

Bedankt voor het antwoord.

Ik ben zelf geen technisch beheerder van Moodle, dus het is jammer dat het geen configureerbare setting is.

Uploaden doen we af en toe, maar we hebben individuele cursisten en het zijn er niet heel veel dus handmatig is op zich altijd prima te doen.

We hadden geloof ik 2.5 en in alle oudere versies zat het ook al.




Gemiddelde van de beoordelingen:  -