Hoe maak ik een CSS-container voor het bij elkaar houden van een afbeelding samen met een onderschrift?

Hoe maak ik een CSS-container voor het bij elkaar houden van een afbeelding samen met een onderschrift?

door Rolf Cper -
Aantal antwoorden: 0

Hallo,
Ik maak lessen door middel van de Lesson Activity Module.
Tussen de inhoud, sluit ik afbeeldingen in (foto's, grafieken, diagrammen: *.jpg, *.png, *.gif etc) via de TinyMCE HTML-editor die wordt meegeleverd met Moodle 3.0.
Ik wil een achtergrond stijl maken om het plaatje en de tekstuele titel (bijvoorbeeld: Fig.1.3: hier ziet u een ...) bij elkaar te houden, als een duidelijk te onderscheiden eenheid.
Dus ik maak misbruik van de CSS-format 'Preformatted' die wordt geleverd met TinyMCE, met als doel een container te vormen, waarin ik het beeld, evenals de begeleidende tekst bij elkaar plaats.
Dit werkt, maar niet de hele tijd: soms 'springen' plaatjes uit de container, of de webpagina verliest het plaatje helemaal (op /course/index.php?categoryid = ...).
Hoe maak ik een stabiele CSS-stijl en waar kan ik het publiceren in mijn cursus-site voor eenvoudige online redactionele toegang?
Ik heb een stabiele CSS-box nodig dat bestaat uit een gekleurde rand, een anders gekleurde achtergrond, en een verstelbare lettertype.

Alvast bedankt voor het antwoord en vriendelijk groetend,
Rges Cper
Moodle 3.0

Gemiddelde van de beoordelingen:  -