Postzegelformaat Captivate 9 SCORM package bij mobile afspelen

Postzegelformaat Captivate 9 SCORM package bij mobile afspelen

door Maurice Verhalle -
Aantal antwoorden: 3

Ik ben een beginnend Moodle-gebruiker en heb vreemd gedrag waargenomen. 

Ik heb een Captivate  9 SCORM package geüpload. Als ik het afspeel op een PC ziet alles er prima uit. Goed leesbaar, werkt snel, etc. Geen probleem dus. Maar als ik dezelfde package afspeel op mijn Samsung Galaxy Tab2 tablet, dan zie ik de eLearning module in postzegelformaat. Tussen twee grijze balken. 

Ik heb vast ergens iets niet (goed) ingesteld staan, maar weet niet wat of waar. 

Ik heb twee foto's toegevoegd als verduidelijking van wat ik zie. Links de versie op de PC en rechts dezelfde versie, maar dan op de tablet.

Kan iemand mij helpen??

1000x DANK!

Bijlage Moodle-CP9 (klein).png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Maurice Verhalle

Re: Postzegelformaat Captivate 9 SCORM package bij mobile afspelen

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Lijkt me een browserprobleem. Gebruik je de ingebouwde Android browser? Probeer eens met Chrome of Firefox.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Postzegelformaat Captivate 9 SCORM package bij mobile afspelen

door Maurice Verhalle -

Dank je voor je antwoord, Koen.
Met Chrome nagenoeg hetzelfde probleem. Iets minder heftig, maar toch: niet acceptabel.

Ik heb nog wat zitten rommelen met de instellingen van de weergave van Moodle, zoals Show/Hide Blocks en Full Screen/Standard View. En dat blijkt een enorm verschil op te leveren. Zeker acceptabel!

Mijn vervolgvraag is nu: kun je de instellingen van de weergave ook Standaard zo neerzetten: dus voor iedere nieuwe gebruiker Full Screen bijvoorbeeld?


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Maurice Verhalle

Re: Postzegelformaat Captivate 9 SCORM package bij mobile afspelen

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Hm

Een ander mogelijk probleem is het thema dat je gebruikt. Goede weergave op mobile systemen is niet zo gemakkelijk. Probeer eens of het standaard thema het oplost. Indien niet, kun je overwegen om een bug te rapporteren.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -