Outcomes en competencies

Outcomes en competencies

door koen roggemans -
Aantal antwoorden: 5
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Beste Moodleaars,

In het verre jaar 2007 heb ik Outcomes door Competenties vertaald. Dat leek toen een goed idee. Niet meer nu er een echte Competenties structuur in Moodle zit.

Ik dacht het oude Competenties door Vaardigheden te wijzigen vanaf Moodle 3.1, zodat ik de nieuwe competentiestructuur toch competenties zou kunnen noemen.

Iemand bezwaar en/of een beter idee?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Outcomes en competencies

door Richard van Iwaarden -

Hoi Koen,

Lijkt me op zich een goed plan. Andere opties zijn misschien 'eindtermen' of 'eindresultaten'. 

'Vaardigheden' kan ook, maar is tegelijkertijd ook een synoniem voor competenties.

Ik ken er nog wel een: bekwaamheden?



Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Outcomes en competencies

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Eindtermen is dan weer een geijkte Vlaamse onderwijsterm. Eindresultaten is misschien beter dan vaardigheden, maar dan weer verder van competenties.

Het is goed dat vaardigheden een synoniem is: het gaat immers over hetzelfde, maar dan anders bedenkelijk

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Outcomes en competencies

door Arnout Vree -

Hoi Koen,

Vaardigheden en bekwaamheden zijn mijn inziens een onderdeel van competenties. Eindtermen is ook mijn suggestie.

Groet,
Arnout

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Outcomes en competencies

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Bedankt voor jullie input. Ik heb er voorlopig "Resultaten" van gemaakt - dat bleek al hier en daar in de vertaling te zitten en lijkt me wel te werken.

Het was dringend nodig, want het verschil tussen het oude en het nieuwe was niet meer te zien.

Resultaten is dus het oude (ik heb gezien dat er een importtool voor bestaat)

Competenties is het nieuwe

Gemiddelde van de beoordelingen:  -