Create an alias/shortcut to the file => In DROPBOX

Create an alias/shortcut to the file => In DROPBOX

door Dagwin Roelants -
Aantal antwoorden: 4

Hallo iedereen,

Ik heb een uitgebreid eLearning pakket dat in verscheidene Moodle installaties wordt gebruikt.

Ik had dus het plan opgevat om de Scorm pakketten te beheren in een met auteurs gedeelde map op Dropbox. Dan vanuit de verschillende Moodle's een shortcut naar dit pakket te leggen met een update frequentie van een dag. Resultaat moet zijn dat als een auteur het pakket aanpast om er bijvoorbeeld een schrijffout uit te halen, dit een dag later voor alle gebruikers over de verschillende Moodle's  automatisch is aangepast.


Bij het opslaan van de link naar een pakket komt echter een foutmelding:

An error occurred while downloading the file: Cannot write to file ([localcachedir]/ea6d9a65-0c94-419f-8548-244a84d0efae/a82f835f-a679-49d3-bf0b-72a9a38d376f/)

Deze fout is niet gedocumenteerd. Iemand enig idee hoe dit kan opgelost worden?

Omdat dit voor mij aanvoelde als een rechten kwestie heb ik als test alle rechten voor een volledige site naar 777 gezet. Dit echter zonder resultaat.


Alvast bedankt om hier eens mee naar te kijken.

mvg

Dagwin

Bijlage Schermafbeelding 2016-04-21 om 10.52.29.png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Dagwin Roelants

Re: Create an alias/shortcut to the file => In DROPBOX

door Arnout Vree -

Hallo Dagwin,

Die werkwijze zal nooit gaan werken. Dus zet die rechten maar weer op het goede niveau.

Wat je wil, kan je beter oplossen middels de repository Dropbox binnen Moodle, zie https://docs.moodle.org/30/en/Dropbox_repository.

Hartelijke groet,
Arnout


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Arnout Vree

Re: Create an alias/shortcut to the file => In DROPBOX

door Dagwin Roelants -

Dag Arnout,

Bedankt voor je antwoord.

Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest in mijn vraagstelling.

Ik heb eerst de dropbox repository aangemaakt zoals beschreven in de documentatie.

Dropbox verschijnt ook netjes als map in Filepicker. Als ik bij de keuze van het pakket kies voor: 'make a copy of the file', werkt alles zoals het moet. (De Dropbox repository kan dus gelezen worden) 

Als ik kies voor: 'create an alias/shortcut to the file', verschijnt de shortcut in het packagefile venster, maar komt bovenvermelde foutmelding als je 'save and display' drukt.

Ik heb er even een filmpje van gemaakt.


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Dagwin Roelants

Re: Create an alias/shortcut to the file => In DROPBOX

door Arnout Vree -

Hoi Dagwin,

Bedankt voor dit filmpje. Je hebt het al gecontroleerd, maar ik denk toch aan de rechten van moodledata (en alle submappen).

Hartelijke groet,
Arnout

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Arnout Vree

Re: Create an alias/shortcut to the file => In DROPBOX

door Dagwin Roelants -

Hoi iedereen,


Enig testwerk wijst uit dat het creëren van een link naar de dropbox repository goed werkt tot en met moodle 2.8.

Vanaf moodle 2.9 gaat de functionaliteit verloren en krijg je de beschreven fout.

Het vergelijken van de codes voor 2.8 en 2.9 zal misschien de oorzaak duidelijk maken.

Is er iemand die de uitdaging wil aangaan?


mvg

Dagwin

Gemiddelde van de beoordelingen:  -