categorieën

categorieën

door Katrien Goossens -
Aantal antwoorden: 7

Hallo,

bestaat er een mogelijkheid om het aantal subcategorieën aan te passen? Dus kan je van een subcategorie nog subcategorieën maken? Of ben je na een tijd verplicht om over te gaan op cursussen ipv categorieën? Bij veel subcategorieën moet je ook vaak doorklikken, maar het lijkt mij voor bepaalde delen op onze moodle-pagina toch overzichtelijk.

Bedankt

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Katrien Goossens

Re: categorieën

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Je kunt zo diep cursuscategorieën maken als je wil. Wij gebruiken 3 niveaus.

Documentatie om de diepte aan te passen op https://docs.moodle.org/30/en/Course_categories#Setting_category_depth

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: categorieën

door Katrien Goossens -

Bedankt,

ik had deze info ook gelezen, maar het leek mij enkel invloed te hebben op het aantal (sub)categorieën dat zichtbaar is op de startpagina. Wij werken momenteel ook op 3 niveau's, maar na het 3de niveau kan ik enkel cursussen toevoegen en geen nieuwe subcategorie. Of is dit iets dat de administrator moet aanpassen (ikzelf heb de rol van beheerder)?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Katrien Goossens

Re: categorieën

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Hm, eens getest en ik kan blijven categorieën in categorieën maken. Ik ben tot 5 diep gegaan.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: categorieën

door Katrien Goossens -

Ok, ondertussen gevonden. Bedankt voor de snelle hulp

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Katrien Goossens

Re: categorieën

door Richard van Iwaarden -

Misschien is het fijn voor toekomstige lezers van deze vraag dat je de oplossing hier ook vermeld?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: categorieën

door Katrien Goossens -

inderdaad, al is het gewoon heel stom. Ons 3de niveau bleken cursussen te zijn (wel het uitzicht van categorieën) en geen categorie. Van een cursus kan ik dus uiteraard geen subcategorie maken. Alles eventjes herwerken glimlach

Gemiddelde van de beoordelingen:  -