Spreadsheet

Spreadsheet

by Ton Zuininga -
Number of replies: 3

Hallo

Weet iemand of het mogelijk is om lln. getallen te laten uploaden die in een excel spreadsheet opgenomen worden . Als docent bedrijfseconomie zou ik dan een bepaalde markt kunnen simuleren en de leerlingen beslissingen laten nemen.

Bijvoorbeld een concurrentie tussen een aantal ondernemingen.

Groeten Ton Zuininga

Average of ratings: -
In reply to Ton Zuininga

Re: Spreadsheet

by Hans de Zwart -
Beste Ton,

Als je de leerlingen een opdracht geeft dan kunnen ze elk type bestand uploaden dus ook een Excel spreadsheet. Moodle maakt het niet uit, maar herkent de Excel-extensie wel en laat een mooi sheet icoontje zien.
Ook in de forums kunnen leerlingen alle mogelijke bestanden als bijlage bij een bericht plaatsen.
Is dit een antwoord op je vraag of heb ik je verkeerd begrepen?

Vr. groet,

Hans de Zwart
In reply to Hans de Zwart

Re: Spreadsheet

by Ton Zuininga -

Beste hans,

Bedankt voor je reactie. Het is echter niet precies wat ik bedoel. Ik wil graag een excel bestand uploaden (bv.een bepaalde marktsituatie met 4 bijvoorbeeld winkels van leerlingen) . De leerlingen moeten dan een beslissing nemen welke verkoopprijs ze zullen hanteren; deze verkoopprijs moeten ze uploaden en dat wordt dan opgenomen in de spreadsheet. dan kunnen ze met elkaar concurreren.

Groeten Ton

In reply to Ton Zuininga

Re: Spreadsheet

by tobe baeyens -
Ton,

Ik vrees dat zoiets niet mogelijk is. Moodle kan niet communiceren met Excel. Je kan wel bestanden uploaden, maar de leerlingen kunnen die bestanden niet zomaar even via een formulier gaan aanpassen. Een mogelijke oplossing zou zijn om het excel bestand zoals je van plan was op de elo te zetten, en dan de leerlingen dit te laten downloaden, aanpassen en opnieuw uploaden. Je moet er dan wel voor zorgen dat de leerlingen jou bestand overschrijven. Je kan dit doen door je bestand als bijlage in een wiki te plaatsen. Indien de leerlingen het bestand downloaden en opnieuw uploaden met dezelfde naam, dan wordt jou bestand overschreven, en zijn de waarden dus ingevuld in het Excel-bestand.

groeten,
Tobe