Binnenkort en recente wijzigingen voor groepen

Binnenkort en recente wijzigingen voor groepen

door martin van der linden -
Aantal antwoorden: 2

We zijn nu een aantal weken bezig met moodle voor een aantal cursussen . En dat bevalt goed. Een vraag van de docenten. waar ik geen antwoord op kan vinden in de documentatie is: Kunnen de blokken 'binnenkort' en 'recente wijzigingen' alleen de informatie bevatten van de groep(en) waar een cursis of docent lid van is.


Het lijkt me iets dat instelbaar zou kunnen/moeten zijn. Iemand enig idee?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op martin van der linden

Re: Binnenkort en recente wijzigingen voor groepen

door Gemma Lesterhuis -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Hoi Martin, recente wijzigingen durf ik niet te zeggen - dat zou je even moeten testen op een aparte cursus.

Maar t.a..v blok Binnenkort: de informatie in dit blok is gekoppeld aan activiteiten zoals opdracht, test, fora etc én de kalender.

Als je activiteiten en kalender zo inricht dat het ook echt voor die groep is, dan toont het blok binnenkort ook voor die groep.

Voorbeeld als je opdracht hebt aangegeven dat deze alleen is voor groep A, dan zal groep B de opdracht niet terug zien komen in het blok Binnenkort.

T.a.v. docenten nog een note: in de rechten van docenten staat standaard dat zij over de groepen heen gaan.

Meest praktische advies dat ik kan geven: test het uit door zelf testgebruikers aan te maken met die rollen. glimlach
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Gemma Lesterhuis

Re: Binnenkort en recente wijzigingen voor groepen

door martin van der linden -

Zo, ik had je antwoord even compleet gemist. Maar, alsnog bedankt. Ik begin de rechtenstructuur een beetje steeds beter door te krijgen. 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -