Grote groepen gebruikers aanmelden

Grote groepen gebruikers aanmelden

door jeroen Arends -
Aantal antwoorden: 3
Wij verkopen onze e-learning aan diverse klanten. tot op heden laat ik de gebruikersgegevens aan leveren in excell waarna ik ze upload naar moodle.

Hierdoor staat iedereen gelijk in de juiste cursus en voeg ik nog wat velden toe zodat ik op klant nivo de gebruikers kan filteren.

Nu moeten ervoor een klant 700 gebruikers aangemaakt worden. De klant vindt het echter teveel werk om de gegevens op de excell manier aan te leveren en vraagt of dit eenvoudiger kan.

Het enige wat ik kan bedenken is de gebruikers zelf een account aanlaten maken (e-mail zef registratie) en dan dmv een aanmeldings sleutel zelf aanlaten melden op de betreffende cursus.

Dit geeft echter een probleem. De ervaring die ik met deze doelgroep hebt leert nl dat als men inloggegevens niet meer weet of men zakt voor de afsluitende toets, men gewoon een nieuwe account aanmaakt. Dit levert een behoorlijk vervuiling op en zeker wbt de toets kan/wil ik dit niet hebben.

Ik wil zelf registratie wel aan zetten maar hoe voor kom ik dubbel accounts?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op jeroen Arends

Re: Grote groepen gebruikers aanmelden

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Voor zelfregistratie is een e-mailadres nodig en dat kan slechts één keer gebruikt worden. Als gebruikers dan een tweede account willen maken, zullen ze niet meer hun bedrijfs-emailadres kunnen gebruiken. Misschien zit daar wat in?

https://docs.moodle.org/29/en/Managing_authentication#Allowed_and_denied_email_domains

Hoe moeilijk kan het zijn voor een bedrijf dat 700 gebruikers op cursus stuurt om een CSV-tje te dumpen van die namen met e-mailadres bedenkelijk ? Maar goed, dat is iets anders ...

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Grote groepen gebruikers aanmelden

door jeroen Arends -
Helaas gebruiken ze geen bedrijfs mail adressen maar hun prive e-mail. Anders was het inderdaad simpel geweest. Deze groep maakt gewoon een ander hotmail of gmail adres aan en registreert zich opnieuw.


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op jeroen Arends

Re: Grote groepen gebruikers aanmelden

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Als ze je een lijst met namen sturen, dan kun je eventueel accounts maken zonder geldig e-mailadres en hen de lijst met namen met wachtwoord terugsturen. Je klant moet zich realiseren dat van rommel alleen maar meer rommel komt. 


Gemiddelde van de beoordelingen:  -