Hoe bereken en toon ik (sub)totalen van de geschatte tijd met betrekking tot meerdere les-investeringsuren voor studenten per cursus?

Hoe bereken en toon ik (sub)totalen van de geschatte tijd met betrekking tot meerdere les-investeringsuren voor studenten per cursus?

door Rolf Cper -
Aantal antwoorden: 2

Hallo,

In mijn Moodle online leeromgeving, heb ik de cursussen opgesplitst in verschillende hoofdstukken, en hoofdstukken in verschillende lessen en opdrachten.
Ter verduidelijking voor studenten, geef ik een schatting van hoeveel tijd hij / zij nodig heeft om een les door te worstelen of voor het uitvoeren van een opdracht.
Nu wil ik graag berekenen: de subtotalen van de geschatte tijd die nodig is voor alle lessen / opdrachten per hoofdstuk, en de totalen van de gecumuleerde tijd die nodig is voor alle hoofdstukken per cursus.
Is er een manier in Moodle om dit automatisch te doen?
Kan ik een nummer-veld (geheel getal, decimaal, tijd) plakken in een tekst zin?
In welke module kan ik zo'n nummer-veld implementeren?
Hoe laat ik Moodle de inhoud van verschillende nummervelden optellen?
Waar kan ik de som van het aantal-velden weergeven?
Kan dit worden gedaan Moodle-breed of alleen in bepaalde modules?

Bij voorbaat dankend, verblijf ik,
Rges
www.cper.org


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Rolf Cper

Re: Hoe bereken en toon ik (sub)totalen van de geschatte tijd met betrekking tot meerdere les-investeringsuren voor studenten per cursus?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Ik vrees dat je daar een rekenblad zult moeten voor gebruiken. Er zit niets tijdgerelateerd in een standaard Moodle. Misschien in een plugin?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Hoe bereken en toon ik (sub)totalen van de geschatte tijd met betrekking tot meerdere les-investeringsuren voor studenten per cursus?

door Rolf Cper -

Hallo Koen,

Dat is jammer.  Ik zou niet weten welke plugin zoiets aankan.

Groet, Rges

Gemiddelde van de beoordelingen:  -