MoodleMoot in Vlaanderen

MoodleMoot in Vlaanderen

door Kris Gonnissen -
Aantal antwoorden: 28

We dromen er al lang van, en een paar Moodle-bezetenen in onze school hebben de koppen eens bij elkaar gestoken...
Graag organiseren we in het Sint-Godelieve-instituut te Kapelle-op-den-Bos (www.sint-godelieve-instituut.be) de tweede Nederlandstalige MoodleMoot, de eerste in Vlaanderen.

We stellen volgende data voor: woensdag 09 november 2005 of woensdag 16 november 2005, van 15 uur tot 21 uur (of later...).

Laten jullie eens horen of hiervoor belangstelling is? We stellen liefst zo vlug mogelijk een definitieve datum vast en een concreet programma. Suggesties voor dat programma zijn uiteraard welkom.

Tot binnenkort?

Kris

(je kan me ook mailen: kris at gonnissen dot com)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door Lieve De Sutter -

Ik stel voor dat we zeker volgende workshops organiseren:

  • kennismaking met Moodle (absolute beginners - nieuwkomers welkom!!)
  • eerste stappen zetten in Moodle (een bestand uploaden, een forum opstarten,...)
  • Moodle kan meer (de nieuwe modules gebruiken)
  • "ontwikkelaars"
  • ...

Verder tijd voor uitwisseling...

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door Hans de Zwart -
Ik zal ook mijn best doen om aanwezig te zijn.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door henny jellema -

Ik zou graag willen komen, maar ik vind het tijdstip ( op woensdag na 15.00 uur ) niet zo handig. Want hoe laat gaat de laatste trein terug naar Haarlem?

Ik zou wel een presentatie/workshop kunnen geven ( indien daar behoefte aan is ) met de hot potatoes module.

http://www.halfbakedsoftware.com/hot_pot_trainers.php

Met vriendelijke groet, Henny.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op henny jellema

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door Kris Gonnissen -

Tja, Kapelle-op-den-Bos is inderdaad ietwat moeilijker te bereiken met het openbaar vervoer, maar het lukt toch:

  Kapelle-op-den-Bos
Haarlem
 09.11.05
 09.11.05
   Vertrek  
  Aankomst  
20:20  
23:06  
  2:46
 
  Kapelle-op-den-Bos
Haarlem
 09.11.05
 09.11.05
   Vertrek  
  Aankomst  
20:20  
23:36  
  3:16
 
  Kapelle-op-den-Bos
Haarlem
 09.11.05
 10.11.05
   Vertrek  
  Aankomst  
21:20  
01:24  
  4:04

(bron: http://www.b-rail.be/main/N/)

Presentatie/workshop: graag!

mvg

Kris

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door henny jellema -
Beste Kris,

Nou dat noem ik service!
Nu moet ik wel komen, hè!

En wat die workshop betreft: komt voor mekaar wat mij betreft. Laat tzt maar weten hoe en wat en waar precies.

Hartelijke groeten van Henny.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door Welmoed Lockefeer -

ook zeker geinteresseerd! Wij gaan Moodle pas in september gebruiken dus kan alle tips en voorbeelden goed gebruiken! 9 of 16 nov. lijkt me prima.

groeten,
Welmoed Lockefeer (Woerden, NL)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door PeterJaap de Bruin -

Aan de jaaragenda van het Minkema te zien hebben we een voorkeur voor 16 november (na rapportafsluiting).

Zet mij maar vast op de lijst, ik zie mijn collega's komende week pas.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door Peter-Anne Wissema -
Weer terug van vakantie en gelijk enthousiast.
Mij komt 16 november ook het beste uit.
Ik ben ook van harte bereid workshops te geven (onderwerp maakt me niet veel uit), maar ik ben vooral een voorstander van praktisch bezig zijn.
Laat me maar weten wat je nodig hebt.
Misschien komen er wel meer mensen van mijn school (dat zijn starters) mee.
Ik ben niet echt meer een starter.

Vriendelijke groet
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door Kris Gonnissen -

De datum voor de volgende MoodleMoot NL/VL staat nu vast:
woensdag 9 november 2005, vanaf 15 uur.
Suggesties voor het programma zijn nog altijd welkom.

Je kan je nu al aanmelden op www.moodlemoot.be

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door Christian Bokhove -

Ik wil ook wel komen?

Interesse in bijvoorbeeld een workshop over het gebruik van de Quiz module in combinatie met een Computer Algebra Systeem?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christian Bokhove

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door Lieve De Sutter -
Aan welk CAS dacht je? Wij gebruiken nu vooral Wiris (www.wirisonline.net)!
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door Cees de Jonge -

Ik ben zeker geïnteresseerd!

Cees de Jonge

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

MoodleMoot in Vlaanderen: gaan er ook Amsterdammers?

door Marion de Groot -

Ik kom uit Amsterdam en als ik naar de Moodlemoot kom, zal ik hoogstwaarschijnlijk alleen gaan. Heen vind ik dat niet zo'n probleem maar terug vind ik dat minder leuk (ik moet met de trein gaan). Dus ik vroeg mij af: gaan er nog meer Amsterdammers (of mensen die via Amsterdam reizen) naar de Moodlemoot?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Marion de Groot

Re: MoodleMoot in Vlaanderen: gaan er ook Amsterdammers?

door Hans de Zwart -
Hoi Marion,

Ik rijd met de systeembeheerder van mijn school naar België. Op de heenweg gaan wij heel vroeg weg, want wij hebben eerst een afspraak in Arnhem.
Hoewel het niet mijn auto is kan ik me niet voorstellen dat het bezwaarlijk is als je met ons mee terug rijdt.

Vr. groet,

Hans de Zwart
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Marion de Groot

Re: MoodleMoot in Vlaanderen: gaan er ook Amsterdammers?

door Kris Gonnissen -

Dag Marion
Op de MoodleMootsite vind je een deelnemerslijst. Amsterdam zit er (nog) niet bij, maar ik denk wel dat je daar mensen vindt die "in de buurt" komen...
Tot binnenkort?
Kris

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: MoodleMoot in Vlaanderen: gaan er ook Amsterdammers?

door henny jellema -
Beste Marion,

Joost de Vries en ik gaan in ieder geval samen met een auto (waarschijnlijk die van Joost ).
Ik heb een paar andere mensen uit Haarlem benaderd ( van het Mendelcollege ) , maar zij hebben niet gereageerd. Ik denk dat het leuk is als je met ons mee gaat.

Wat de kosten betreft: de afstand is 200 km. de km-prijs is vandaag de dag 18 eurocent ( staat op internet )
Totaal dus € 36,00. Vind ik eigenlijk wat weinig. Mag van mij best € 40,00 worden. Met de trein ben je in je eentje al € 66,00 kwijt.

Ik ben van mening dat diegene die de moeite neemt te rijden en zijn auto ter beschikking stelt "vrij" moet rijden.
Dus minimaal € 36, 00 ontvangt van de anderen.

Laat even weten of je geïnteresseerd bent.
hennyjellema@planet.nl tel: 023-5420711.

Hart. gr. van Henny.







Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op henny jellema

Re: MoodleMoot in Vlaanderen: gaan er ook Amsterdammers?

door Ton Verplanke -
Hallo allemaal,

Ik heb vanmiddag de onderstaande boodschap op de Moodlemoot.be site geplaatst. Maar kom nu deze thread tegen. Als er nog plaats is, dan rij ik ook graag mee, anders wil ik ook wel rijden en kunnen er max. 4 mensen met mij mee.

groet,

Ton
06-54332992

Degenen die vanuit Noord-Holland naar de Moodlemoot gaan kunnen eventueel meerijden met mij. Ik vertrek morgen rond de middag vanuit Castricum via Amsterdam - (circa 12:30 uur) - Utrecht (13:00 uur) - Breda en verder.

Laat me even weten of je wilt meerijden en waar we zouden kunnen afspreken (langs de snelweg).

's Avonds na 1 biertje en verder spa-tjes terug .....(tenzij jij terug wilt rijden natuurlijk, dan wil ik de Palmpjes wel drinken en mag jij de spa-tjes!)

groet,

Ton

email: ton@artxanda.com
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door Peter-Anne Wissema -
Het was een leuke Moot. Prettig om weer eens een heleboel mensen te zien.
Complimenten voor de organisatie.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter-Anne Wissema

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door henny jellema -
Beste mensen,

Het was niet een leuke Moot, het was een heel erg léuke Moot!!

Ik heb veel bijgeleerd en ik heb mij uitstekend vermaakt. En bovendien vond ik de organisatie PERFECT! ( behalve het geluid in de computers, maar goed ... dat is dan ook het enige minpuntje wat mij betreft )

Ik hoop dat
www.moodlemoot.be

nog even in de lucht blijft, want er zijn een aantal zaken in workshops getoond, die ik graag nog wat beter zou willen bekijken.

Hartelijke groeten van Henny.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op henny jellema

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door Ton Verplanke -
Beste mensen,

Sluit me graag bij de vorige draadjes aan. Een uitstekende bijeenkomst en een ontspannen ambiance om medemoodelaars te leren kennen.

Bedankt Kris, Lieve en overige mede-organisatoren voor het fijne onthaal.

Met vriendelijke groet,

Ton Verplanke


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter-Anne Wissema

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Op gevaar van in herhaling te vallen over iets wat niet genoeg herhaald kan worden: het was weer erg leuk. Ook leuk omdat je, nu het de tweede keer is, al "oude bekenden" tegen het lijf loopt, maar ook nieuwe mensen, elk met een interessant verhaal.

Ik lees op de diverse fora dat er wel wat mensen meer en langere ontmoetingen zoeken. Het doet me dan ook plezier dat er vrijwilligers genoeg zijn om de volgende bijeenkomst op zich te nemen.

Dat brengt me bij de organisatie: ik vrees dat je het zelf eens moet gedaan hebben om te beseffen wat het is. Om maar een detail te noemen: ikzelf heb Kris tot een gat in de nacht mogen lastig vallen met details over de configuratie van moodlemoot.be om een aantal dingen te kunnen laten zien. Bedankt voor je geduld man!

Velen onder ons zullen jaloers zijn op de fijne collega's van Kris en Lieve, die op een vrije woensdagnamiddag de keuken en later de toog tot 23u bevolkten. Een meer gastvrij onthaal is haast niet denkbaar.

Hartelijk bedankt voor deze fijne namiddag

Voor iedereen aan wie ik iets beloofd heb knipoog

Typisch aan zo'n moot is toch dat heel wat mensen me vragen stellen waarop ik niet zo direct het antwoord weet. Dikwijls laat ik me dan verleiden te beloven er naar op zoek te gaan en 'iets te laten weten' of andere vage uitspraak.
Vermits het gat in mijn geheugen de afmetingen van het gat in de ozonlaag moet gaan benaderen, vraag ik al die mensen om me er toch maar aan te herinneren. Als het iets is dat van enige maatschappelijke betekenis zou kunnen zijn, dan graag via een nieuwe draad in één van deze forums, anders via e-mail...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: MoodleMoot in Vlaanderen

door Frank van Lunteren -

De moot was goed georganiseerd ,leuk en  leerzaam.

Het was prettig om met al die enthousiaste moodelaars te spreken die graag hun kennis willen delen.

Ik wil graag de organisatie nogmaals bedanken en vertellen dat ik thuis aangekomen in Haarlem een blikje bier op jullie gezondheid heb gedronken.

FvL

Gemiddelde van de beoordelingen:  -