Test alleen verplicht voor bepaalde groep

Test alleen verplicht voor bepaalde groep

door Joost Bosschert -
Aantal antwoorden: 3

Ik ben nog niet zo lang bezig met Moodle, wellicht is mijn vraag al ergens eerder gesteld, maar heb een aantal zoekopdrachten geprobeerd en geen antwoord gevonden. Het meest in de buurt kwam https://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=8530 maar daar zag ik ook niet echt een antwoord.


Ik gebruik moodle voor de training die ik geef aan softbalpitchers. Daarbij heb ik 3 rollen (en inmiddels weet ik dat een rol niet hetzelfde is als een groep, dus heb ik ook 3 groepen aangemaakt): pitchers (leerlingen), trainers (ikzelf) en coaches (leraren zonder bewerken). Nu wil ik van de pitchers wat achtergrondinformatie hebben voordat de trainingen beginnen. Daarvoor heb ik een test aangemaakt.


Maar nu zie ik dat als ik als leraar inlog ik de melding krijg dat ik een test moet maken. Dat is uiteraard niet de bedoeling, ook niet voor de coaches als die inloggen. Ik heb geprobeerd om bij instellingen van de test een groep voorrang (override??) in te stellen dat de test voor de groep trainers nooit opengaat en sluit, maar nog steeds krijg ik de melding dat ik de test moet voltooien.


Dus wat ik wil is dat de test wel voor iedereen zichtbaar is, want zowel ik als de coaches moeten de ingevulde tests kunnen bekijken, maar alleen gemaakt moet worden door de leerlingen. Hoe bereik ik dat?


Bedankt.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Bosschert

Re: Test alleen verplicht voor bepaalde groep

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Zorg er in elk geval voor dat je rollen terug op de standaardinstellingen staan. Voor wat je wil bereiken heb je geen rollen nodig: "pitchers" zijn leerlingen, "coaches" kunnen leraar zonder bewerken zijn en jij kunt leraar zijn.

De reden waarom je de test aangeboden krijgt om die te maken is waarschijnlijk omdat je site-beheerder bent. Een site-beheerder ziet alles en dat leidt soms tot gekke situaties zoals deze. Je kunt dat omzeilen door een account te gebruiken voor uitsluitend site-beheer en één om mee les te geven of je gewoon bewust zijn van het feit dat voor jou de dingen er soms wat raar uitzien omdat je leraar, leerling, beheerder en wat nog allemaal tegelijk bent glimlach


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Test alleen verplicht voor bepaalde groep

door Joost Bosschert -

Dankjewel voor je snelle reactie.

Ik zie nu dat ik de rollen niet aangemaakt heb, maar alleen hernoemd in de instellingen van mijn cursus. Dus ik neem aan dat die dan in principe goed staan.

En ik had ook al bewust aparte accounts aangemaakt als beheerder en als leraar, om verwarring te voorkomen glimlach Maar ik zal een van de coaches eens vragen of zij de test ook moeten doen.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Bosschert

Re: Test alleen verplicht voor bepaalde groep

door Hans Huijgen -

Je kan ook als admin even naar een andere rol gaan.

Als je in een cursus bent, ga je naar instellingen --> wijzig rol naar --> maak je keuze.

Erg handig, maar niet zaligmakend. Bij belangrijke onderdelen laat ik het altijd een collega of leerling testen.

Succes!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -