Rol pas kiezen na het aanmelden?

Rol pas kiezen na het aanmelden?

door Peter Peeters -
Aantal antwoorden: 2

Beste, ik zou graag alle collega's laten aanmelden met een "medewerker"-rol, maar ...

na het aanmelden zouden zij moeten kunnen kiezen voor de rol van "begeleider" (een medewerker die een nieuwe leerling begeleidt bij de intake) maar op een ander moment als "assessor" (om de beoordelingen af te nemen die de begeleider heeft vastgelegd). Voor het onthaal van die nieuwe leerling mogen begeleider en assessor niet dezelfde persoon zijn!

Alle collega's moeten ook kunnen kiezen voor de rol van "opleider" om cursussen aan te maken en te geven aan alle cursisten.

Is dit realiseerbaar binnen Moodle?

Alvast bedankt, Peter.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter Peeters

Re: Rol pas kiezen na het aanmelden?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Een rol kun je niet kiezen - die krijg je in een bepaalde context (een activiteit, een cursus, een categorie, de site).

Wat bijvoorbeeld kan, is dat je bij het aanmelden in een cursus via de methode "Zelf aanmelden" een andere rol krijgt, afhankelijk van welke cursussleutel je geeft.

Wat ook kan is dat je die groep gebruikers meerdere accounts geeft natuurlijk...

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Rol pas kiezen na het aanmelden?

door Peter Peeters -

Als ik alle collega's vier accounts moet geven, hebben die toch ook vier verschillende e-mailadressen nodig bij de registratie, niet?

Alle collega's hebben één e-mailadres van de organisatie. Ik dacht alle collega's te laten aanmelden met hun account als "medewerker".

Op het moment dat ze dan de categorie "Zelf-beoordeling" openen, zou hun rol "begeleider" moeten worden met als restrictie dat ze voor de leerling die ze begeleiden geen "assessor" mogen zijn.

Als ze "Assessments" openen moeten ze rol "assessor" krijgen maar enkel voor die cursisten waarvoor ze geen "begeleider" zijn!

Als ze "Opleidingen" openen moeten ze opleider worden.

Bedankt voor je reactie

Gemiddelde van de beoordelingen:  -