advies gevraagd voor opzet van opleidings structuur binnen Moodle

advies gevraagd voor opzet van opleidings structuur binnen Moodle

door Evert-Jan de Beijer -
Aantal antwoorden: 0

Wij gebruiken binnen ons opleidingsinstituut nu een tijdje Moodle (nu op 2.5+) en stap voor stap kom ik steeds verder om effectief opleidingen weg te zetten. Ik loop echter wel tegen wat zaken aan waarvan ik denk dat het veel efficiënter kan, vandaar dat ik jullie graag mijn casus voorleg en hoop dat jullie mij de goede richting op kunnen sturen.

 

Dit is onze situatie:

Ik heb een opleiding die bestaat uit 4 modules. Elke volgende module kan pas worden gestart (en zal pas zichtbaar moeten worden) vanaf x maanden na de start van de vorige module (hiervoor gebruik ik de opties binnen “Beperk toegang”)

Deze opleiding heeft een totale looptijd van ongeveer 2 jaar.

Gedurende het (kalender)jaar starten er meerdere klassen met deze opleiding.

Binnen een klas maak ik nu groepen aan met cursisten en hun leerwerkplekbegeleider (LWPB=mentor). Deze LWPB moet het ingeleverde werk van zijn cursisten kunnen inzien en kunnen beoordelen maar niet van de andere cursisten/klassen. De LWPB is trouwens niet de docent van de klas.

Hoe bouw ik hier nu de juiste structuur voor zodat ik maar 1 opleiding hoef te managen voor verschillende klassen zonder dat ik de cursus voor elke klas ga kopiëren?

Wat ik bijvoorbeeld niet scherp heb is hoe ik er voor kan zorgen dat voor klas 1, module 2 al zichtbaar is terwijl deze voor klas 2 nog onzichtbaar moet zijn omdat deze later gestart zijn.

Ik verwacht dat ik het zal moeten zoeken in een combinatie van groepen en groeperingen maar ik hoor het graag. Jullie tips en ideeën zijn meer dan welkom!

 

Groet,

Evert-Jan

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -