Problema al actualitzar o posar nous recursos

Problema al actualitzar o posar nous recursos

by Josep M. Torra Colom -
Number of replies: 5

Hola.

Tinc un Moodle versió 1.9 i ara no em deixa actualitzar ni incorporar nous recursos dins els cursos que ja estan en funcionament. Al intentar actualitzar apareix el següent missatge en la barra del navegador i la pantalla queda en blanc.

http://51967725.es.strato-hosting.eu/course/modedit.php?update=5254&return=0

Algú té la solució per aquest problema. El moodle està al hosting  strato ( servidors a Alemanya) i fins ara mai cap dificultat.

Gràcies per l'ajuda. Salutacions.

In reply to Josep M. Torra Colom

Re: Problema al actualitzar o posar nous recursos

by Joan Guillén -

Hola Josep,

Una mica tard... però et comento...

No puc parlar gaire sense tenir informació del servidor, però veig que tens una versió de moodle 1.9.3+, així que és fàcil que si han actualitzat la versió de php, tinguis problema.

Per veure si és això, només cal que vagis a Administració->Servidor->Informació php i allí podrem confirmar si aquest era el problema.

 

Ens dius i seguim... En tot cas, si hem encertat el problema, hauràs d'actualitzar a la 1.9.19 per solucionar-ho... I potser anar pensant en fer el salt a 2.x

Seguim,

 

Joan

In reply to Joan Guillén

Re: Problema al actualitzar o posar nous recursos

by Josep M. Torra Colom -

Hola Joan.

Gràcies per la teva resposta. El Moodle està instal·lat al hosting Strato i la versió actual de PHP és 5.3.28. En el servidor opcionalment han comentat que puc tenir la versió 5.2 o bé la 5.5. Si ara fes funcionar la 5.2  alteraria el Moodle? . Solucionaria temporalment el problema de les actualitzacions? En aquests moments del curs no voldria tenir "cap tipus de sorpresa".

En tot cas si em pots facilitar algun enllaç amb l'explicació detallada de com fer l'actualització també aniria bé.

He contractat un altre domini per poder fer un canvi al Moodle 2.x , però sense deixar d'utilitzar l'actual per aquest curs. Però això em requereix una disponibilitat adicional de temps i de moment no voldria alterar el ritme de curs ni deixar penjats al meus alumnes.

Reitero l'agraïment per aquest suport informàtic. Espero la teva resposta.

In reply to Josep M. Torra Colom

Re: Problema al actualitzar o posar nous recursos

by Joan Guillén -

Hola Josep,

---No tinc clar si baixant a 5.2 s'aturarien els problemes. Potser et poden dir quina versió hi havia fins que vas notar els problemes... De tota manera, jo et recomanaria deixar el php que tens i actualitzar el moodle a la darrera 1.9.19. En principi el procés ha de ser senzill i implementaràs correccions a problemes que potser no havies detectat (encara) però que estan identificats i solucionats.

 

---Actualitzar el 1.9.

Si el teu moodle només té la distribució estàndard (sense altre mòduls baixats de tercers) la cosa ha de ser molt fàcil. En principi només cal substituir els fitxers i tot es farà solet.

A la pràctica hauràs de tenir cura (com diuen els meus companys de feina: val més un 'porsi' que un 'penseque'), i l'ideal és que facis alguna prova prèvia.

Com fer-ho?

  • Primer fas una còpia de la bd (en el mateix hosting: tindries la bd1 i la bd2 (si no pots tenir més bds, pots copiar totes les taules canviant el prefix... tindries mdl_users i mdl2_users...)).
  • Després copies el 1.9.19 en una carpeta en paral·lel (si tenies tot dins de lloc_web/moodle, doncs l'altre a lloc_web/moodleb)
  • Edites el config del 1.9.19 i el deixes gairebé idèntic que el config teu actual. L'important és canviar el tema de la base de dades, per a que no faci servir les taules originals: s'ha de canviar el nom de la bd (o el prefix).
  • El moodledata el podries deixar compartit... Serà important no fer accions que pugin fitxers en les proves.
  • Ara fa podrem entrar a lloc_web/moodleb i s'actualitzarà el moodle a 1.9.19, copiant tot el que calgui a la bd nova (la còpia... ja sigui la bd2 o les taules amb prefix mdl2_)
  • I mirem com ha rutllat tot...
  • I si el resultat és positiu, podem actualitzar ara de debó. Seria repetir el procés, però aquest cop havent tancat ja el moodle vell abans de tot, per a que la gent faci trameses o actualitzacions que es perdrien. Un cop tot finalitzat i comprovat, pots renombrar les carpetes i ja tens el lloc actualitzat (i et queda temporalment una còpia del punt abans de l'actualització).

---I sobre 2.x?

Doncs certament no val la pena pensar en una actualització a mig curs. Pensa que en el procés ordinari, podràs importar còpies de cursos1.9, però es restauraran sense dades d'usuari... Per tant, clarament fer-ho en el canvi de curs (però es pot anar preparant).

Només comentar-te que en 2.x ha canviat el sistema de fitxers de lloc. Així veuràs que no pots pujar directament per ftp les còpies de l'1.9 i fer-les servir. Pot semblar un problema greu, ja que si les còpies són grans no es podrien pujar pel formulari d'usuari... però no pateixis que hi ha alternatives creant repositoris (no ho embolico ara... ja ho comentaríem si vols).

Joan

In reply to Joan Guillén

Re: Problema al actualitzar o posar nous recursos

by Josep M. Torra Colom -

Hola Joan

Gràcies de nou per la teva detallada informació. Aniré "a pams" en aquest procés. Però tinc un dubte, suposo que canviar la versió de php del servidor no hauria de suposar cap alteració al Moodle instal·lat, en tot cas automàticament puc passar de nou de la versió 5.2 a la 5.3. Aquest procés en aquests moments em suposaria facilitar-me molt les coses.

Em podries indicar algun Moodle que si pugui entrar i estigui ja en la versió 2.x. Més que res per veure els canvis en el disseny de la web en el monitor.

Salutacions.

In reply to Josep M. Torra Colom

Re: Problema al actualitzar o posar nous recursos

by Joan Guillén -

Hola!

-En principi pots provar els canvis de php... No sé si rutllarà...

-Respecte provar el 2.x... no tinc clar a què et refereixes. Aquesta pàgina del fòrum és un m2. A moodle.org també tens unes demo on pots remenar i provar.

-Al final, sempre millor provar... ja sigui en un hosting o muntant el moodle en local... Realment val la pena fer la facilitat (i rapdiesa) en fer i desfer...

Joan