cursusuploaden

cursusuploaden

door Ineke Boonstra -
Aantal antwoorden: 4

Als ik een bestand upload krijg ik het bericht dat er parameters ontbreken. Wat doe ik verkeerd? De upload is een powerpoint met geluid dat in een video is omgezet.

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ineke Boonstra

Re: cursusuploaden

door Johan Leeuwenkuijl -

Dag Ineke,

Deze melding kreeg ik toen ik een te groot bestand wilde uploaden. De maximale grootte kun je per cursus instellen in "Control Panel" > "Wijzig cursus instellingen". Bij mij stond de "Maximum upload grootte" initieel op 4 MB. De Moodle-systeembeheerder heeft dat veranderd in 8MB.

Echter grote bestanden (video) kun je beter extern (cloud) opslaan.

Succes, Johan Leeuwenkuijl (NLP-er!)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Johan Leeuwenkuijl

Re: cursusuploaden

door Ineke Boonstra -

Tja, ik eea tot 32 mb geupload en nog steeds komt de mededeling Een vereiste parameter (sesskey) ontbreekt.

Hoe zet ik dan eea in de cloud en kan ik dan nog steeds moodle gebruiken?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ineke Boonstra

Re: cursusuploaden

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Het is een sessie fout. Heb je je pagina vernieuwd of de back-knop van je browser gebruikt? Ik denk niet dat deze fout te maken heeft met de grootte van het bestand dat je probeert te uploaden. Zet desnoods via beheer fouten opsporen eens even aan om te zien of er een leerrijke foutboodschap opduikt.

Ga eens naar moodle/admin/phpinfo.php. 

Zoek naar post_max_size en upload_max_filesize. De kleinste van die twee bepaalt de maximum grootte van de bestanden die je kunt uploaden, beperkt door de instellingen van de webserver waarop je Moodle draait. Wil je die kunnen aanpassen, dan moet je met je systeembeheerder gaan praten glimlach.

Bestanden die je in Moodle wil uploaden, moeten kleiner zijn dan die waarden, omdat de webserver waarop jouw Moodle-installatie draait, ze moet kunnen verwerken. Wil je toch grotere bestanden gebruiken zonder die waarden aan te passen, dan kan dat bijvoorbeeld door die te linken vanuit Dropbox, Box.net, Ubuntu One, ... en dergelijke services.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -