Problema instal·lació Moodle

Problema instal·lació Moodle

per Xavier Vila -
Nombre de respostes: 8

Hola.

Estic intentant instal·lar el moodle en un servidor Linux i en el moment de posar la direcció de dades, posi la ubicació que posi, tot i donar-li privilegis totals (666 o inclòs 777) em surt l'error que el directori pare no té permisos d'escriptura i que no pot crear la ubicació.

He fet proves de que la ubicació ja estigui creada o de que fer servir directoris recurrents tots amb permís total i fora de la ubicació de publicació de webs (/usr per exemple)

Alguna idea per on està fallant o què haig de tenir en compte?

Moltes gràcies!

Xavi.

En resposta a Xavier Vila

Re: Problema instal·lació Moodle

per Israel Forés -

Hola Xavier, bona tar.

 

Has provat en canviar el propietari de aquest directori al del servidor web? En el meu cas es www-data.

 

Sort.

En resposta a Israel Forés

Re: Problema instal·lació Moodle

per Xavier Vila -

Hola.

Si, es una cosa que vaig fer des de el principi, canviar el propietari i el grup del directori

chown www-data:www-data [dir]

Ho revisso i veig que està canviat, inclòs fer-ho a subdirectoris i tot.. i el mateix error. Adjunto una pantalla a on provo a un directori estrany... no hi ha forma... :/

Fitxer adjunt MoodleError.jpg
En resposta a Xavier Vila

Re: Problema instal·lació Moodle

per Jaume Rocarias -

Bones,

Has provat a indicar el directori de dades sense la darrera barra : /usr/moodle ?

T'adjunto el troç de codi que fa que salti aquest missatge (es troba a l'arxiu install.php del directori arrel de Moodle) :

....

} else if (!file_exists($CFG->dataroot)) {
        $a = new stdClass();
        $a->parent = dirname($CFG->dataroot);
        $a->dataroot = $CFG->dataroot;
        if (!is_writable($a->parent)) {
            $hint_dataroot = get_string('pathsroparentdataroot', 'install', $a);
            $config->stage = INSTALL_PATHS;
        } else {
            if (!install_init_dataroot($CFG->dataroot, $CFG->directorypermissions)) {
                $hint_dataroot = get_string('pathserrcreatedataroot', 'install', $a);
                $config->stage = INSTALL_PATHS;
            }
        }

.....

Salut i sort!

En resposta a Jaume Rocarias

Re: Problema instal·lació Moodle

per Xavier Vila -

No ho recordava... ho he fet i igual. Trist

Si que veig que no us vaig copiar un missatge que surt a dalt... disculpes!

Warning: file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(/var/customers/webs/moodle/data/) is not within the allowed path(s): (/var/customers/webs/Kyusho/:/tmp/) in /var/customers/webs/Kyusho/school/install.php on line 345

Warning: is_writable(): open_basedir restriction in effect. File(/var/customers/webs/moodle) is not within the allowed path(s): (/var/customers/webs/Kyusho/:/tmp/) in /var/customers/webs/Kyusho/school/install.php on line 349

Alguna idea?

Moltes gràcies!

En resposta a Xavier Vila

Re: Problema instal·lació Moodle

per Joan Guillén -

Hola Xavier,

Doncs és estrany... En principi necessita que el directori 'pare' tingui drets d'escriptura, o que ja estigui creat (i amb drets d'escriptura) el directori indicat. En aquest segon cas, també necessita que el directori 'pare' tingui permisos d'execució (x).

 

Podem mirar un cas concret (en una captura tens el /usr/moodle ... i en el darrer missatge tenies /var/customers/webs/moodle/data/) i mires quins permisos concrets tens en la carpeta final i en la carpeta 'pare' (amb ls -l).

Llavors mirem què passa. Digue'ns també quina versió de moodle mires d'instal·lar.

Seguim...

 

Joan

En resposta a Joan Guillén

Re: Problema instal·lació Moodle

per Xavier Vila -

Adjunto captura a on es veuen els permisos... des de que el vaig crear li vaig donar 777 un cop donava errors...

Versió de Moodle, la 2.6

Moltes gràcies pel vostre temps.

Fitxer adjunt Captura11.jpg
En resposta a Xavier Vila

Re: Problema instal·lació Moodle

per Joan Guillén -

Doncs de moment només se m'acudeix una cosa releacinada amb el que comentava...

Pots mirar els permisos de totes les carpetes superiors (var, customers i webs)? Totes haurien d'acabar en 'x' per a permetre l'accés a la carpeta de tots els usuaris. Si trobes alguna que no ho compleix l'hauries d'habilitar (chmod a+x directori)

Si no és això,haurem de pensar més... però ara no tinc cap altra hipòtesi...

Joan

En resposta a Joan Guillén

Re: Problema instal·lació Moodle

per Xavier Vila -

He estat fent proves diverses i em trobo amb coses rares...

he entrat com a l'usuari www-data, i en el seu directori base he creat una carpeta i l'he proposada... i diu el mateix... l'usuari te un umask de 002, i després vaig fer un chmod 777 a la carpeta i tot igual.

Ara be... poso el /tmp, per posar alguna cosa i diu que OK... :/

Alguna idea?

Gràcies pel vostre temps!