instal.lar moodle al servidor de la xtec

instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Toni Pons -
Nombre de respostes: 48

Hola companys,

Vull instal.lar moodle al servidor phobos, però tinc pocs coneixements per a fer-ho, i no sé molt bé per on començar, i com ben segur que aquest problema el tindrem uns quants,  obric aquest post per anar deixant un petit tutorial que ens ajudi a penjar-lo i així podrem treure-li ràpidament tot el suc.

Una salutació

En resposta a Toni Pons

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Aquí van les primeres idees:
  1. per pujar els fitxers a phobos cal FileZilla, un programa de FTP segur. El podeu obtenir gratuïtament des de la seva pàgina web a sourceforge.És fàcil d'instal·lar perquè només cal seguir les instruccions. A més, és en català (trieu aquest idioma quan faci la instal·lació)
  2. per configurar el programa heu de seguir les instruccions que trobareu a la pròpia xtec sobre phobos
  3. descarregueu-vos el Moodle des de la pàgina de descàrregues. Sota win és un fitxer comprimit que cal descomprimir al vostre ordinador (el local) i després l'haureu de pujar al servidor phobos (remot)
  4. experiència personal: per pujar carpetes amb FileZilla només cal clicar-hi a sobre amb el botó dret del ratolí i triar pujar. Doncs bé, ho feia així i no pujaven les carpetes, només els fitxers solts. Així que he arribat a la conclusió que no estava permès crear carpetes automàticament, sinó "a mà". Vull dir que si les creava jo, en acabat les podia omplir de fitxers, però el programa no podia fer-ho automàticament. A un company de Lleida (en Marià) li va passar el mateix amb un phpnuke. Però a una companya de Mataró (l'Immaculada) això no li ha passat. M'ha enviat una captura de pantalla de la seva configuració de FileZilla i l'única cosa diferent a allò que jo tinc (i que diu Xtec) és que ella té marcada la casella "Omet la configuració de servidor intermediari". Potser desactivant el proxy funciona?. Si algú ho prova i ho aclareix, si us plau, que ho digui. Un altre problema: FileZilla em va trencar fitxers importants al pujar-los i m'ha arruïnat la instal·lació, així que tingueu paciència i comproveu que tot el que pugueu coincideix en mida amb allò que teniu en local.
  5. un cop pujats tots els fitxers a phobos cal sortir de FileZilla i anar al navegador (recomanable Firefox Complicitat ) i escriure la vostra adreça URL [del tipus http://phobos.xtec.net/nomusuari]. A partir d'aquí va tot sol: Moodle comença a treballar i us començarà a fer preguntes: quin és el nom de la basa de dades? [el vostre nom d'usuari], quin és el nom del directori on desarà les dades?[moodledata. Si no existeix, creeu-lo amb FileZilla i doneu permisos per escriure-hi] i altres preguntes de caire personal que li permeten crear el contingut del fitxer de configuració (us el presentarà en pantalla, seleccioneu tot el contingut i l'enganxeu en un fitxer de text en blanc que anomenareu així: config.php. El pugeu al servidor amb el FileZilla.
  6. i en teoria, i si tot va bé, ja teniu el Moodle funcionant: veureu que va creant un seguit de taules i, al final us demanarà usuari i contrasenya d'administrador.
I a partir d'aquí és tot vostre. Que el disfruteu!
En resposta a Joan Queralt

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Toni Pons -

Hola Joan,

Després de seguir fil per randa els teus consells;  t´explico els problemes que he tingut i encara tinc alhora de pujar els arxius de moodle:

Primerament he creat un directori dins el servidor phobos i després he intentat pujar tots els fitxers de moodle amb una sola carpeta, però el FileZilla, no em deixava perquè hi havia errors en la pujada, així que he decidit  pujar una a una totes les carpetes, Ahh!! t´he de comentar que si jo  clico pujar carpeta de local, al servidor phobos em crea la carpeta i puja els fitxers exactament com els  tinc jo  en local, així ho he estat fent, però tinc un problema amb la carpeta lang,  és la que té més fitxers, aquesta no hi ha manera de pujar-la sempre em dóna error.... o es talla la connexió.

Ho porto intentant tot el matí i sense obtenir fins ara cap èxit!!  i la veritat no sé que fer

En resposta a Toni Pons

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Toni Pons -

Tinc un dubte per configurar l´arxiu config.php; què he de posar a la direcció del host;  l´ adreça URL del servidor o la seva ip??, si he de posar la ip com la puc aconseguir??


$CFG->dbtype    = 'mysql';       // mysql or postgres7 (for now)
$CFG->dbhost    = 'localhost';   // eg localhost or db.isp.com
$CFG->dbname    = 'moodle';      // database name, eg moodle
$CFG->dbuser    = 'username';    // your database username
$CFG->dbpass    = 'password';    // your database password
$CFG->prefix    = 'mdl_';        // Prefix to use for all table names

En resposta a Toni Pons

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Jordi Perales Pons -
Toni,

Si no ho tinc mal entès, el dbhost seria phobos.xtec.net Prova-ho a veure si et surt
En resposta a Toni Pons

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
És localhost!!!!
el fitxer de configuració (config.php) ha de quedar així:
$CFG->dbtype    = 'mysql';
$CFG->dbhost    = 'localhost';
$CFG->dbname    = 'nomdelaBD'; //mira-la a phpmyadmin
$CFG->dbuser    = 'usuari'; //clau d'usuari
$CFG->dbpass    = 'contrasenya'; //contrasenya
$CFG->dbpersist =  false;
$CFG->prefix    = 'mdl_';

En resposta a Joan Queralt

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Josep Ramon -
Hola,

estic instal·lant el moodle i ja he copiat tots els fitxers del programa i he creat la carpeta moodledata amb els permisos corresponents. El problema és que no puc entrar al phpmyadmin, poso el nom d'usuari i la contrasenya del xtec (la mateixa que m'ha permés entrar al servidor per deixar els fitxers) i em diu No podem connectar amb el servidor MySQL. Vaig trametre un correu al xtec fa unes setmanes explicant el problema i no em contesten. Algun suggeriment?

Gràcies.
En resposta a Josep Ramon

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Angels Mustienes -
http://phobos.xtec.net/mysql/
Aquesta adreça obre una finestra on l'usuari i la contrasenya és la mateixa de la Xtec, (correu electrònic, puc, etc).
Però la creació de la BD la fa el mateix programa, quan crides http:/phobos.xtec.net/usuari/install.php.
Has arranjat el config.sys amb les teves dades com va dir en Joan Queralt http://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=25257?
En resposta a Angels Mustienes

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Josep Ramon -
amb la meva contrasenya puc accedir al correu i a phobos però no a mySQL. M'he quedat aquí:
(el fitxer config.sys no l'arriba a generar perquè no paso d'aquesta pantalla)

Fitxer adjunt pant2.jpg
En resposta a Josep Ramon

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Jordi Perales Pons -
Josep Ramon,

On et posa Base de dades has de posar el nom de la base de dades, que com a norma general, a phobos té el mateix nom que l'usuari. Per tant, on posa base de dades prova a posar-hi "jplanas".

Sort, i ens expliques com t'0ha anat
En resposta a Jordi Perales Pons

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Josep Ramon -
En resposta a Josep Ramon

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Angels Mustienes -
Et recomano que tornis a enviar l'arxiu "install.php" al servidor, i tornis a refer la instal.lació. Mira que no t'hagi creat el config.sys. Si és així, esborra-ho.

Una altra cosa. Amb el Firezilla, jo li deia que canviés les propietats de la carpeta Moodledata i li donés tots els permisos (777), i tot i que deia que ja ho havia fet, quan ho tornava a repassar, no els tenia.  L'arxiu config.sys també ha de tenir els mateixos permisos

Recorda:
Tipus: mysql
Ordinador servidor: localhost
Base de dades: jplanas
Usuari: jplanas
Contrasenya: ******
Prefix de taules: mdl_


A reveure
Àngels

En resposta a Josep Ramon

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Josep Ramon -
Cada vegada estic més convençut que el problema és que la contrasenya del MySQL està ficada malament al servidor. He fet proves amb majúscules, minúscules combinacions etc. i res de res. Això només ho pot arreglar l'administrador del xtec. El dia 22 de Juny vaig adreçar un missatge a info@xtec.net explicant el problema. El 18 de Juliol vaig trametre un altre. No em contesten. Amb qui he de parlar?

algú ho sap?

Gràcies
En resposta a Josep Ramon

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Jordi Perales Pons -
Josep Ramon,

Prova a trucar al 93-400-69-14 (Àrea TIC de Via Augusta) i demana per la persona que porta el tema del servidor de PHP, em sembla que li diuen toni.

Que hi hagi sort
En resposta a Jordi Perales Pons

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Josep Ramon -
Bé, doncs ja m'han arreglat la clau de MySQL i que pogut completar la instal·lació. Moltes gràcies a tots pel vostre ajut i...
 ens llegim als fòrums.
(ara he de copiar el meu curs al servidor i se em fa tard.. Complicitat )

En resposta a Joan Queralt

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Josep Ramon -
Hola a tots,

tinc un dubte: els usuaris de phobos, com controlem l'execució del CRON?
Cal avisar a l'administrador que configuri el crontab o com ho fem?

fins aviat!


En resposta a Josep Ramon

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Irene Pelegrí Colomer -
Hola Josep,

Hi ha una manera manual d'activar el cron, escrivint a la barra d'adreces del navegdor:

http://phobos.xtec.net/usuari/moodle/admin/cron.php

(on "usuari" és el teu nom d'usuari). El que no sé és com s'ha de fer perquè ho faci automàticament... Hi ha un programet, el MoodleCron, però no sé si ni com s'utilitza, ni on s'ha d'instal·lar ni en quins casos serveix. Algú ho sap?

Se m'havia passat aquest fòrum tan interessant. Resulta que jo també he instal·lat moodle a un raconet (petit) del phobos i també m'he trobat amb problemes per pujar els fitxers de 0 Mb amb el Filezilla, i l'alerta sobre el límit de memòria, i...
En fi, tots estem allà mateix. El que no sabia és que només tinc 50 Mb, al missatge no m'ho deia, i no sé si es pot consultar a algun lloc.

Estic molt d'acord amb tots vosaltres que no és manera haver d'anar pidolant espai un per un. Crec que la carta hauria de fer èmfasi en tenir un espai digne que ens permeti moure'ns. Quin espai mínim creieu que hauríem de tenir?
D'altra banda, no sé si l'alerta sobre el límit de memòria del PHP serà important o no (si en Jordi diu que no, segur que no ho és), però no estaria malament que el definissin a 16 MB, tal i com recomana la instal·lació de moodle per evitar ensurts. Vaja, és una opinió "de mestre", no d'informàtic Complicitat

Per cert, si voleu xafardejar el meu moodle i donar la vostra opinió, el trobareu a phobos.xtec.es/imartin6/moodle

En aquests moments estic muntant cursos i quan els hagi provat una miqueta tinc intenció de posar el zip a la portada per descarregar-los i compartir.

Salutacions a tots i bones vacances!

Irene
En resposta a Irene Pelegrí Colomer

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Ei, Irene, sembla que t'hagis quedat sense vacances, eh? Complicitat

Una cosa respecte al cron. Al meu espai personal a phobos m'he muntat un SPIP que, entre moltes altres coses, em fa un RSS i que s'actualitza, com a mínim, un cop al dia. Ho sé perquè vaig estar-hi penjant una sèrie d'articles des del servidor vell i em feia el feed al final del dia i de forma automàtica, no em cal fer cap cron.
També és veritat que durant un cap de setmana no va funcionar, però al dilluns va tornar a anar bé (caigudes de phobos?).
Tot phobos fa una mica de por Complicitat
Bon estiu!!
En resposta a Joan Queralt

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Irene Pelegrí Colomer -
Hola Joan,

Al final he fet les vacances en començar la feina, es veu que no sé estar sense fer res Somrient

He aconseguit convéncer al dire i hem demanat més espai a phobos per al centre, així que toooorno amb l'aventura de la instal·lació, ja veurem si es repeteixen els mateixos problemes.
Per cert, amb el cron no m'en surto, no en sé prou per entendre que haig de fer. No tindràs algunes orientacions més per a quasi-negats i negades?

Irene

En resposta a Irene Pelegrí Colomer

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Com que soc un "enxufat" aquest cop m'he saltat l'instal·lació i haver de fer la feina més pesadaburleta.
Quant al cron és una qüestió de l'administrador del servidor (del root) i és ell/a qui l'activa i el configura. És a dir, t'hauràs d'adreçar a phobos i demanar-los que el configurin segons les teves necessitats (10 minuts no està malament).
Tot i això jo diria que està configurat (no sé a quina freqüència) perquè a mi m'actualitza els RSS feeds del meu lloc.
Com que el cron es pot activar des de fora (manualment només cal que des d'un navegador cridis: www.elteulloc.net/admin/cron.php) també hi ha la possibilitat d'instal·lar un programet que fa això automàticament i corre sota window$. El pots descarregar de http://moodle.org/download/modules/moodle-cron-for-windows.zip
Sort!
En resposta a Joan Queralt

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Raül Juncos -
Sols volia agraïr a tothom, en especial al Joan Queralt, l'ajut.
A la Comunitat Valenciana tenim també un server apache, PHP i MySQL/Postgresql de nom Linucentres
Aquest debat m'ajudat a posar en marxa al meu centre (l'IES Rodrigo Botet)Moodle dins aquesta plataforma.
Com a comentaris tècnics, els mateixos. Problemes de FTP i de permissos canviats.
Comentaris tecnic-politics, els mateixos: ens han donat 100Mb per centre... sembla complicat alguna cosa més enllà d'un lloc web i alguna cosa més.

Salutacions,
Raül Juncos
En resposta a Toni Pons

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Toni Pons -


Warning: main(./lib/moodlelib.php): failed to open stream: No such file or directory in /export/home/users/jpons22/html/install.php on line 76

Fatal error
: main(): Failed opening required './lib/moodlelib.php' (include_path='.:/opt/php-4.3.4/lib/php') in /export/home/users/jpons22/html/install.php on line 76

He instal.lat els fitxers de moodle dins la carpeta html del servidor, i  he creat un alte directori que li he dit:/moodledata, però ara al posar la Url al buscador  m´apareix aquest missatge, què significa? cóm puc solucionar-ho?

 

En resposta a Toni Pons

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Toni Pons -

Ha costat però per fi ho he aconseguit,

Em contesto a mi mateix, el problema era que el FileZilla havia trencat un fitxer en la pujada, pel que veig passa prou sovint, així que  he anat a la carpeta lib i  he tornat a pujar un a un  tots els fitxers i solucionat el problema!!! ja tinc el moodle funcionant.

Després amb l´instal.lador tot a estat molt ràpid.

ahh!! i poseu  a dbhost = 'localhost';

Gràcies a tots per l´ajuda.

En resposta a Toni Pons

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Toni: m'alegro molt que ho hagis aconseguit.
Ara et convido a una reflexió: què ha estat el més difícil de la instal·lació? D'on han vingut els problemes: de Moodle o de Filezilla i companyia?
M'estic plantejant demanar a Xtec que passin de servidor segur i deixin pujar els fitxers per FTP vulgar i corrent que, al menys, no es trenquen i t'estalvies feina.
En resposta a Joan Queralt

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Jordi Perales Pons -
Buenas Joan & company

Veuràs, he estat treballant amb el servidor phobos del Departament des de ben al principi que el van posar en marxa (en principi havia d'anar destinat a entorns dinàmics, CMS, però em sembla que ara per ara hi ha més moodles que altres entorns dinàmics instal·lats). Al principi, quan érem poca gent la que hi treballàvem, ... funcionava bastant diferent. Podíem fer segons ens convingués als mestres. Sempre dic lo mateix, jo sóc mestre no tècnic informàtic!!!

Sobre la petició de que a la xtec passin de fitxers FTP segurs en el servidor phobos, tant de bo et facin cas però de vegades tinc la sensació que, no sé per quina raó, no volen tenir un servidor php-mysql en el departament. Argumenten manca de seguretat del php però personalment crec que deu ser una altra raó que ara mateix se m'escapa.

Jo el que demanaria és que, igual que he vist en algun servidor que hi ha una aplicació que permet fer el volcatge des del propi servidor d'un entorn dinàmic, es pugui fer amb moodle. Posem per cas que un usuari vol utilitzar el servei de phobos, doncs perquè ha d'estar marejant-se en pujar i baixar arxius si amb un simple clic ho podria tenir resolt?

En fi, a veure si ara que sembla que les coses van canviant i alguns "mestres" tenen capacitat de decisió pot invertir-se la tendència.

Seguirem en contacte? Espero ...
En resposta a Joan Queralt

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Josep Ramon -
He fet un curs de moodle i he instal·lat el programa al servidor espiral.xtec.net via FTP normal amb el FileZilla. Resultat: 12 hores per pujar els fitxers fent servir connexió de cable a 600 Kb de pujada i baixada i després de molts intents. Fitxers que es van trencar: 18.
Ahir vaig pujar el moodle a phobos utilitzant FTP segur. Resultat: 2 hores per pujar els fitxers i a la primera (en les mateixes condicions). Fitxers que es van trencar: 7.

Crec que el problema no és l'FTP segur.
En resposta a Josep Ramon

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Jordi Perales Pons -
Josep Ramon,

Respecte al servidor d'espiral no sé quin ha estat el problema. Jo vaig pujar 20 mambos diferents en 1 hora i mitja de treball i no vaig tenir cap problema.

Sobre phobos, suposo que t'hauràs fixat que els fitxers que et donen problemes són els que ocupen 0 Kb. Hi ha alguna mena de filtratge que fa que aquests no pugin fàcilment i que la cosa s'encalli. No obstant, 2 hores per penjar un moodle continua sent molt de temps.

Jo vaig provar a pujar un moodle des del centre a meitat juny i vaig trigar més de 4 hores i mitja.
En resposta a Joan Queralt

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Jordi Fontich Vicens -
Respecte el Filezilla i els fitxers trencats:
pujant el moodle m'he adonat que el Filezilla s'havia deixat fitxers. He tornat a pogramar la cua i, al menú "Transferències->Configuració de sobrescritura de fitxers" he triat l'opció "Sobrescriu si és més actual". D'aquesta manera només escriu els fitxers que no ha pujat la primera vegada, ja que omet els fitxers correctes. I se n'havia deixat molts...
En resposta a Toni Pons

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Toni Pons -

Hola, Jordi, Joan i companyia,

Si et sembla bé Joan fem una carta conjunta i signem tots plegats!!! i que es deixen de tanta seguretat que sols porta problemes, el FileZilla , a mi m´ha portat 4 dies de feina, per aconseguir  pujar  tots  els arxius i controlar que no es tallessin i total  en zip ocupa 17 MB.

Una salutació

En resposta a Toni Pons

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Què us sembla un redactat com aquest?:
Subdirecció General de Tecnologies de la Informació (SGTI),
Els sotasignants, professors i administradors de llocs web a phobos.xtec.net, us volem exposar les dificultats que representa la pujada de fitxers en mode segur al servidor. Moltes vegades es trenquen o pugen incomplets. També ens trobem amb què el programa de FTP no pot crear directoris o subdirectoris al servidor, cosa que ens obliga a fer-ho a mà amb el consegüent risc d'errors i  pèrdua de temps.
Per això us demanem que aquests aspectes tècnics siguin solucionats i, d'aquesta manera, es faciliti l'accés a aquest servidor que permetrà, sens dubte, una avenç considerable en la innovació educativa.
Gràcies per endavant,
Signatura.
El que no sé és com gestionar-ho. Veig més fàcil que totes les persones interessades fem l'enviament des de la nostra bústia. A veure si a algú se li acut alguna cosa millor.
En resposta a Joan Queralt

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Jordi Perales Pons -
Joan and company,

Jo la carta l'adreçaria al director de l'Àrea Tic, sr. Ramon Roy. És a ell a qui li hem de demanar que ens posi un servidor php-mysql en condicions. També crec que la carta s'hauria d'entrar per registre d'entrada en el departament i això implica que com a mínim l'ha de signar algú, ja que si no les coses acostumen a quedar massa enlaire.

El redactat que proposo és el següent:

Senyor Ramon Roy
Director de l'Àrea TIC del Departament d'Educació,

Els sotasignants (i referenciats en el curs català de www.moodle.org), professors i administradors de llocs web a phobos.xtec.net, us volem exposar les dificultats que representa el funcionament i la configuració del servidor PHP i MySQL del Departament d'Educació. Moltes vegades es trenquen o pugen incomplets, no podem crear directoris o subdirectoris en el servidor de manera directa (això no sé si és cert, jo no he tingut problemes, però potser estic equivocat, evidentment això és versió preliminar), cosa que ens obliga a fer-ho a mà amb el consegüent risc d'errors i pèrdua de temps. No és de rebut haver d'estar pendents fins a 8 hores (és lo que jo he tardat en pujar un moodle sencer) per pujar una aplicació quan en altres servidors és feina de mitja hora.

Per això us demanem que aquests aspectes tècnics siguin solucionats i, d'aquesta manera, es faciliti l'accés a aquest servidor que permetrà, sens dubte, una avenç considerable en la innovació educativa.

Gràcies per endavant,

Signatura. (En la signatura hi hauria de figurar una persona amb DNI i signatura i hauria de fer referència a un missatge de fòrum d'aquest curs moodle com a referència. Si vol fer cas, que espero que si, ja mirarà la pàgina)

Ja em direu què en penseu

Salut

Jordi
En resposta a Toni Pons

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Toni Pons -

Hola companys,

Per mi d´acord; enviem un correu cadascú i a veure que ens contesten!! el destinatari posem a Ramon Roy director de l´àrea Tic o piquem més fort i anem directament a Blai Gasol, director General d´ordenació i innovació educativa??

He consultant l´organigrama del departament i la guia breu de la Generalitat http://www.gencat.net/presidencia/guiabreu.pdf  però no he aconseguit cap adreça  d´aquestes dues persones, vosaltres les coneixeu? si és així ja m´ho fareu saber.

Una salutació, i a veure què aconseguim!!

En resposta a Toni Pons

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Jordi Fontich Vicens -
Salutacions a tothom,
subscric tot el que heu comentat fins ara i m'apunto a signar el que calgui. Veureu. Després de dos dies he pogut pujar el moodle al phobos. Com que ja havia vist que el moodle ocupa 20 M i l'epai assignat és de 50M, avui abans d'acabar de pujar-lo ja he demanat una ampliació de l'espai. I avui ja m'han contestat que m'han assignat 100M. La cua de transferències del filezilla m'ha indicat els fitxers que han pujat malament i els he anat pujant a ma. Finalment, quan sembla que tot està correcte (no hi ha cap manera de comprovar la integritat del moodle pujat comparant-lo amb el que tnc en local?), i em disposo a instal·lar-lo, a la primera pantalla, on comprova els paràmetres del php, ja em dona una alerta respecte el límit de memòria. Clico la "i" d'informació i em surt:

El límit de memòria del PHP del vostre servidor actualment està definit en .

Això pot causar que Moodle tingui problemes de memòria més endavant, especialment si teniu molts mòduls habilitats i/o molts usuaris.

És recomanable que configureu el PHP amb un límit superior, com ara 16 MB, sempre que sigui possible. Hi ha diverses maneres de fer això:

  1. Si podeu, recompileu el PHP amb --enable-memory-limit. Això permetrà que Moodle defineixi el límit de memòria per si mateix.
  2. Si teniu accés al fitxer php.ini, podeu canviar el paràmetre memory_limit a 16M. Si no hi teniu accés podeu demanar al vostre administrador que ho faci ell.
  3. En alguns servidors PHP podeu crear un fitxer .htaccess dins del directori de Moodle amb aquesta línia:
    php_value memory_limit 16M

    Tanmateix, en alguns servidors això farà que no funcioni cap pàgina PHP (es visualitzaran errors) en el qual cas hauríeu de suprimir el fitxer .htaccess.

Us sembla que això afectarà l'intal·lació del moodle? és un problema puntual? caldria demanar que ho solucionessin definitivament?

En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Jordi Fontich Vicens -
Hola,
ara ja se per què "només" m'ocupa 20M: com que sóc espavilat he borrat tots els llenguatges diferents del "ca" i "es" abans de pujar el moodle, i així no pujo fitxers innecesaris. Alhora d'instal·lar em diu que no troba el "en"... O sigui que vaig a pujar-lo...
En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Angels Mustienes -
Jordi, a part de fer el que tu has fet, treure la major part dels llenguatges (llevat fr. it, en), també he tret els themes que no utilitzaré. De moment hem d'almoinar espai a la Xtec.
Àngels
En resposta a Angels Mustienes

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Jordi Perales Pons -
Àngels,

Jo crec que la sol·lució no és anar treient components sinó demanar ampliacions. Al cap i a la fi som docents que estem utilitzant les eines que creiem convenients (no era això la llibertat de càtegra regulada per la nostra "esplèndida" constitució?).

No pot ser que en instal·lar un moodle i un altre CMS ja s'hagi esgotat tota la quota. Llavors vol dir que el dimensionament potser està mal fet, no? doncs que el canvïin

Jordi
En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Jordi Perales Pons -
Jordi,

Ja ens tornem a trobar ... jejeje. No tindràs problemes amb la instal·lació per aquest límit de memòria. Per això no et preocupis.

Jordi Perales
En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Angels Mustienes -
No se us ocorri posar el fitxer .htaccess al servidor. El vaig blocar i vaig haver de crear una nova carpeta html perquè no vaig trobar la forma de solucionar el problema.
Novatades per part meva, suposo!!!

En resposta a Angels Mustienes

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Jordi Perales Pons -
Àngels,

El fitxer .htaccess és necessri que estigui en alguns directoris del servidor perquè si no deixes desprotegits alguns arxius. Aquest fitxer és un fitxer ocult i no ha de donar cap problema. El que passa és que amb filezilla i amb el servidor de phobos cal activar la opció de veure fitxers ocults per a després poder-los veure i eliminar-los. Si no, no ho podràs fer.


En resposta a Jordi Perales Pons

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Angels Mustienes -
Gràcies, Jordi. Ja els he pogut eliminar. He seguit les teves indicacions.
Per poder veure els arxius ocults, amb el Filezilla, "Edita" - "Configuració" - "Configuració d'interfície" - "Llista de fitxers remota" - marcar "sempre mostra fitxers"

A reveure
Àngels
En resposta a Angels Mustienes

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Ferran Garcia Escobar -

Hola, sóc nou en el vostre fòrum i amb tot el tema del Moodle. He fet alguna cosa de post-nuke gestionant la pàgina del meu centre. Ara a la meva pàgina personal de l'xtec (servidor phobos) estic intentant instal·lar el moodle. De moment ja tinc tots els fitxers penjats al servidor i he començat la instal·lació però m'aturo a la pantalla on el moodle comprova la instal·lació ja que em diu

el següent:

database mysql esteu executant la versió 4.0.26 i es requereix la 4.1.16 Activa
php esteu executant la versió 4.4.0 i es requereix la 4.3.0 OK
php_extension iconv es recomana instal·lar/habilitar Activa
php_extension mbstring es recomana instal·lar/habilitar OK
  • MySQL 4.1.16 és la versió mínima requerida per Moodle 1.6 a fi de garantir la conversió de totes les dades a UTF-8 en el futur.
  • És sumament recomanable instal·lar la biblioteca opcional ICONV a fi de millorar el rendiment del lloc, especialment si el vostre lloc utilitza llengües no romàniques.
Abans d'instal·lar aquesta versió de Moodle heu de resoldre tots els problemes d'entorn (errors) que s'han trobat.

 

Segueixo la instal·lació o què faig?

Salutacions,

Ferran

En resposta a Ferran Garcia Escobar

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Angels Mustienes -
La versió 1.6 no la pots instal.lar en l'espai del servidor Phobos que tenim els profes. De moment només han canviat de servidor els webs dels centres. Esperem que ben aviat migrin tots els altres espais.
En resposta a Ferran Garcia Escobar

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Jordi Fontich Vicens -
Hola Ferran,
de moment sembla que la versió 1.6 no la podrem instal·lar els USUARIS de phobos. En canvi els CENTRES si.

És una qüestió que ha de resoldre el Departament ben aviat, o això esperem...

Si vols seguir experimentant amb Moodle hauràs de fer-ho amb la darrera versió estable. Gran somriure

Tota aquesta problemàtica de l'1.6 ja s'ha comentat abastament en els fòrums. Si hi fas un cop d'ull i/o una cerca ho trobaràs!
En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: instal.lar moodle al servidor de la xtec

per Ferran Garcia Escobar -

Àngels, Jordi, gràcies per tot. Ja tinc instal·lat el meu moodle al servidor phantom de la meva escola. He començat a provar-lo i cada dia m'agrada més.

Ja sabeu, estic aquí per si necessiteu alguna cosa.

Salutacions,

Ferran