Workshop - záhada kolem bodování

Workshop - záhada kolem bodování

autor Vaclav Friedrich (aka Vicq) -
Počet odpovědí: 1

Tak jsem poprvé od inovace modulu Workshop použil tento nástroj, který jsem v jedničkových verzích využíval hodně často.

(Administraci Moodlu u nás letos převzalo Centrum výpočetní techniky na rektorátu, takže jsem z admina a manažera sklouzl na řadového kantora, mám sice méně zodpovědnosti, ale také méně vlivu na výsledný vzhled a funkčnost. Už jsem prostě jeden z mnoha... Verzi školního Moodle tím pádem mohu jen odhadovat, ale je to určitě 2.3.x nebo 2.4.x.)

První překvapení bylo, že studenti vidí jména hodnocených, takže jsem to musel ručně změnit v právech - dříve byla tato varianta nastavena automaticky. Další problém nastal ve chvíli, kdy se workshop automaticky přepnul z fáze odevzdávání do fáze hodnocení a půlka studentů mne začala uhánět, abych posunul termíny, že ještě úkol vůbec nezačali plnit. (Samozřejmě všechny termíny byly známé již od začátku semestru, ale v poslední době mají studenti představu, že termíny jsou od toho, aby je učitel mohl měnit.) Jenže posouvat termíny a vracet fáze v rozjetém workshopu není triviální, poctivějším studentům, kteří již začali hodnotit, zmizelo hodnocení, takže se vyděsili, ale vše se naštěstí znovu objevilo, když jsem zpětně workshop přepnul do fáze hodnocení - mimochodem toto přepínání už nefungovalo automaticky, musel jsem to provést ručně.

Problém, který ale teď řeším, je nejhorší.

a) Některým studentů se prokazatelně neuloží výsledky, když hodnotí přidělené práce svých spolužáků. Nad názvem eseje se sice objeví OHODNOCENÁ PRÁCE, ale dále se jeví jako bez hodnocení. Na úvodní straně, kde má student zadány práce k hodnocení, je stále uvedené, že práce NEJSOU HODNOCENY. Také já je vidím stále červeně a bez bodu, takže jako nehodnocené. Zvláštní je, že to dělá jen někomu, jiným studentům všechno funguje bez problémů. Nevím, nechápu!

b) Všechny práce hodnocené studenty získávají automaticky maximální počet bodů. Napřed jsem si myslel, že je to nějaká lumpárna, jejich vzájemná domluva, ale pohledem na vyplněné formuláře je vidět, že hodnotí opravdu poctivě, někdy i přísněji než já, ale výsledné body tomu neodpovídají (všichni mají 15 z 15). Když ale hodnotím já jako učitel, přidělují se body správně. Opět nerozumím!

Jestli máte podobné zkušenosti, napište. Workshop byl a je jeden (podle mne) z nejlepších moodlovských nástrojů, bylo by škoda, kdyby neměl fungovat správně. Ale možná je chyba někde ve wetware (mezi monitorem a židlí).

Počet hodnocení: -
V odpovědi na Vaclav Friedrich (aka Vicq)

Re: Workshop - záhada kolem bodování

autor David Mudrák -
Obrázek: Moodle HQ Obrázek: Obzvláště nápomocní moodlisté Obrázek: Překladatelé Obrázek: Vývojáři

Ahoj Vašku.

Ve Workshopu 2.x jsou zatím fáze odevzdávání a hodnocení odděleny. Do budoucna se počítá s tím, že se vrátí funkce, kdy student může odevzdat vlastní práci a hned začít hodnotit, ale zatím neexistuje ani specifikace. Nejdřív to bude za půl roku ve 2.6.

Ano, anonymita se řeší přes lokální přenastavení oprávnění. Jedná se o robustnější řešení (více možností jemného doladění), ale je známo, že z uživatelského hlediska nastavení je to nyní komplikovanější. Prozatím je tento problém odložen. Existuje návrh, že by se při zakládání nového workshopu objevily ve formuláři nastavení workshopu pole pro nastavení anonymity, které by podle toho přenastavily lokální oprávnění. Při následných úpravách by se to pak už ale stejně muselo dělat přes lokální přenastavení oprávnění (kvůli prevenci kolizí v konfiguraci).

Ani jednomu z tvých problémů a) a b) nerozumím a zatím jsem se s ním nesetkal - ani osobně, ani takovou chybu nikdy nikdo nehlásil na moodle.org.

Ad a) Takže kde se práce objevuje jako ohodnocená a kde jako neohodnocená?

Ad b) Jaký typ hodnocení používáš? (Rubriky, Počet chyb, ...).

Jedná se o nově založené workshopy nebo jsou to instance upgradované z 1.x verze?