Tak jsem poprvé od inovace modulu Workshop použil tento nástroj, který jsem v jedničkových verzích využíval hodně často.
(Administraci Moodlu u nás letos převzalo Centrum výpočetní techniky na rektorátu, takže jsem z admina a manažera sklouzl na řadového kantora, mám sice méně zodpovědnosti, ale také méně vlivu na výsledný vzhled a funkčnost. Už jsem prostě jeden z mnoha... Verzi školního Moodle tím pádem mohu jen odhadovat, ale je to určitě 2.3.x nebo 2.4.x.)
První překvapení bylo, že studenti vidí jména hodnocených, takže jsem to musel ručně změnit v právech - dříve byla tato varianta nastavena automaticky. Další problém nastal ve chvíli, kdy se workshop automaticky přepnul z fáze odevzdávání do fáze hodnocení a půlka studentů mne začala uhánět, abych posunul termíny, že ještě úkol vůbec nezačali plnit. (Samozřejmě všechny termíny byly známé již od začátku semestru, ale v poslední době mají studenti představu, že termíny jsou od toho, aby je učitel mohl měnit.) Jenže posouvat termíny a vracet fáze v rozjetém workshopu není triviální, poctivějším studentům, kteří již začali hodnotit, zmizelo hodnocení, takže se vyděsili, ale vše se naštěstí znovu objevilo, když jsem zpětně workshop přepnul do fáze hodnocení - mimochodem toto přepínání už nefungovalo automaticky, musel jsem to provést ručně.
Problém, který ale teď řeším, je nejhorší.
a) Některým studentů se prokazatelně neuloží výsledky, když hodnotí přidělené práce svých spolužáků. Nad názvem eseje se sice objeví OHODNOCENÁ PRÁCE, ale dále se jeví jako bez hodnocení. Na úvodní straně, kde má student zadány práce k hodnocení, je stále uvedené, že práce NEJSOU HODNOCENY. Také já je vidím stále červeně a bez bodu, takže jako nehodnocené. Zvláštní je, že to dělá jen někomu, jiným studentům všechno funguje bez problémů. Nevím, nechápu!
b) Všechny práce hodnocené studenty získávají automaticky maximální počet bodů. Napřed jsem si myslel, že je to nějaká lumpárna, jejich vzájemná domluva, ale pohledem na vyplněné formuláře je vidět, že hodnotí opravdu poctivě, někdy i přísněji než já, ale výsledné body tomu neodpovídají (všichni mají 15 z 15). Když ale hodnotím já jako učitel, přidělují se body správně. Opět nerozumím!
Jestli máte podobné zkušenosti, napište. Workshop byl a je jeden (podle mne) z nejlepších moodlovských nástrojů, bylo by škoda, kdyby neměl fungovat správně. Ale možná je chyba někde ve wetware (mezi monitorem a židlí).