Leerlingen kunnen een course niet in (2.5.2)

Leerlingen kunnen een course niet in (2.5.2)

door Peter-Anne Wissema -
Aantal antwoorden: 3

Hoewel ze aangemeld zijn, in de gebruikerslijst staan en de rol "leerling" hebben, komen leerlingen hun courses niet in.

Ze staan ook niet in de deelnemerslijst. 

Hoe kan ik dat rechtzetten zodat ze wel weer de courses in kunnen?
In hun profiel zie ik ook niet de courses waar ze zijn ingeschreven.

In de bijlage een voorbeeld importbestand waarmee ik ze inlees

(Bewerkt door koen roggemans - oorspronkelijk bericht van woensdag, 18 september 2013, 14:49 )

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter-Anne Wissema

Re: Leerlingen kunnen een course niet in (2.5.2)

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Om privacy-redenen heb ik het bestand verwijderd Peter-Anne. Moodle.org staat open voor Google. Spammers en ander gespuis vinden wat graag zulke lijstjes ...

Je moet de korte cursusnaam gebruiken in je bestand, niet de volledige naam.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Leerlingen kunnen een course niet in (2.5.2)

door Peter-Anne Wissema -
Hoi Koen, bedankt voor je reactie en het verwijderen. Je hebt groot gelijk. Ik had er even niet bij nagedacht. Ik gebruik de "korte" cursusnamen ook. Die zijn bij mij dankzij de digibetie van een groot aantal gebruikers hetzelfde als de lange namen... droevig En ik zie de leerlingen wel ingeschreven in de cursus staan in de gebruikerslijst, maar niet in de deelnemers. Hoe krijg ik ze daar via een manuele upload wel in? Of moet ik ergens wat met rechten doen?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter-Anne Wissema

Re: Leerlingen kunnen een course niet in (2.5.2)

door Peter-Anne Wissema -

Ik ben er inmiddels achter. Eén of andere joker had sitebreed aan de aanmeldingsplugins zitten klikken. Manuele aanmeldingen uitgezet.. Toe ik die aanzette stonden de leerlingen opeens keurig op hun plek. 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -