terug naar waar ik was gebleven

terug naar waar ik was gebleven

door Tim Ruijters -
Aantal antwoorden: 3

Ben op dit moment een MOOC aan het doen over Moodle, dus ben vrij nieuw op dit gebied.

Wat me opvalt is dat Moodle niet onthoudt waar ik ben in de cursus.

Is dit aan te passen? Heb e.e.a. op onderstaande pagina proberen te visualiseren/ uit te leggen.

https://beta.wikiversity.org/wiki/Moodle:_terug_naar_waar_ik_was_gebleven

Met vriendelijke groet,

Tim Ruijters

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Tim Ruijters

Re: terug naar waar ik was gebleven

door Arnout Vree -

Hoi Tim,

Dat klopt. Dit heeft te maken met de sociaal-constructivistische visie achter Moodle. Een uitkomst daarvan is dat je zelf mag kiezen aan welke leeractiviteit je gaat werken. Direct naar de activiteit springen waar je gebleven was, past niet in deze visie, want dat is teveel sturend.

Dus op je vraag of dit aan te passen is, kan ik zeggen. Technisch kan dit prima aangepast worden, maar onderwijskundig (vanuit Moodle gedacht) strookt het niet. 

Overigens bij een SCORM-module krijg je de vraag bij het opstarten of je terug wil naar de plaats waar je gebleven was.

Groeten, Arnout 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Arnout Vree

Re: terug naar waar ik was gebleven

door Tim Ruijters -

Arnout,

Bedankt voor je antwoord. Er is dus over nagedacht glimlach

Zag dat ze in de MOOC nu een button 'jump to the current week' hebben toegevoegd.

Groet,

Tim

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Tim Ruijters

Re: terug naar waar ik was gebleven

door Ger Tielemans -

Er bestaan meerdere opties om aan te geven waar men gebleven is:

  • Bij het week formaat licht "deze week" op
  • Bij het topics formaat kan de docent zelf "het lanmpje aan doen"
  • Er bestaat ook een third-party plugin (resume-knop) die je terugstuurt naar waar je echt gebleven bent.
  • En nog is er nog mooier - terug van weggeweest - een user bookmarks optie: https://moodle.org/plugins/view.php?plugin=block_user_bookmarks 
Gemiddelde van de beoordelingen:  -