Å kopiere ressurser til ønsket emne

Å kopiere ressurser til ønsket emne

by Thomas Wangsmo -
Number of replies: 2

Finnes det noen måte å kopiere en ressurs til et bestemt emne på tvers av kurs? Når man bruker "Hent", så importeres ressursen til samme emnenummer fra et ønsket kurs til kurset man befinner seg i. Det samme skjer vel med gjenoppretting av sikkerhetskopi. Jeg vet at jeg så kan flytte ressursene til ønsket emne manuelt, men det hadde vært så mye mer effektivt å kunne velge hvilket emne jeg ønsker å hente/importere de valgte ressursene til, slik at de havner rett i det emnet jeg ønsker. Er det mulig? Hvis ikke, er det vanskelig å implementere i Moodle? Jeg kan, som dere skjønner, ikke så mye programmering smile

In reply to Thomas Wangsmo

Svar: Å kopiere ressurser til ønsket emne

by Alf Martin Johnsen -
Picture of Translators

Hei, du må nok bruke "Hent"-funksjonen for dette. Jeg antar du bruker Moodle 2.x og da har du klikk og dra, noe som gjør det veldig enkelt å reorganisere siden din når du har ressursene på plass. 

Hvis du f.eks. henter fra emne 5 og skal ha det inn i emne 3, ville jeg først plassert emne 3 to plasser lenger ned slik at det fanget opp ressursene du henter. Deretter flytte hele emneblokken oppover. Det sparer klikk og tar kun noen sekunder. Tror nok dette er årsaken til at ingen har funnet det bryet verdt å lage en mer finmasket "Hent"-funksjon. Når det gjøres enkelt blir det også mer robust.

In reply to Alf Martin Johnsen

Svar: Å kopiere ressurser til ønsket emne

by Thomas Wangsmo -

Aha, jeg trodde det gikk på det opprinnelige nummeret på emnet, men det går altså på hvilken rekkefølge fra toppen emnet er. Takk for tipset, det lille trikset med å flytte hele emnet til riktig plass og så hente ressursene fungerer utmerket. Lite intuitivt, så man må nok enten vite det eller gjette seg til det, men nå når jeg først vet det så fungerer det veldig greit.