Jeg vil gjerne fremme et forslag om å skifte navn fra "Hent" til "Import", da jeg mener det er mer intuitivt. Jeg lette etter en funksjon som gjør det "Hent"-funksjonen gjør, men klarte ikke å finne den pga. navngivning. Tror mange er mer vant til ordet import fra annen programvare, og det er vel også det denne funksjonen kalles i den engelske versjonen, antar jeg. Og siden jeg først er inne på denne funksjonen, så hadde det vært gull om noen endret den slik at man kan velge hvilket emne som er målet for importen, i stedet for at den er låst til samme emnenummer som kurset man importerer fra. Men det er kanskje et ønske for den generelle, internasjonale delen av forumet her
Skifte navn på "Hent"-funksjonen til "Import"?
Number of replies: 3Svar: Skifte navn på "Hent"-funksjonen til "Import"?
Det var et godt forslag og jeg skal legge den inn i Moodles sentrale språkpakke. "Hent" er nok brukt fordi en ikke importerer noe inn i Moodle, men henter fra et annet kurs - eller skal vi si importerer fra et annet kurs heretter.
Svar: Skifte navn på "Hent"-funksjonen til "Import"?
Hehe...
Man kan jo si at man eksporterer fra et kurs og importerer til et annet... Syns importer/eksporter går greit å bruke...
Svar: Skifte navn på "Hent"-funksjonen til "Import"?
Ja, det hadde faktisk vært veldig fint med både en eksport og en import-funksjon. Da kunne man brukt eksport når man er i kurset man vil eksportere fra, og import når man er i et kurs man vil importere til.