Kan niet meer muteren in Moodle 2.5

Kan niet meer muteren in Moodle 2.5

door Ben de Vries -
Aantal antwoorden: 10

Hopelijk weet iemand een oplossing voor dit vreemde probleem.

Zonder enige aanleiding kan ik ineens niet meer muteren in mijn ELO moodle 2.5. Als ik inlog als student kan ik de lessen normaal volgen maar als ik als docent of manager inlog gaat het mis. Via Sitebeheer kan ik bij de les komen maar muteren gaat niet.

Het theme dat ik gebruik is Cromatic en het gaat om de website: http://cursus-gedachtekracht.nl/

Vast bedankt voor suggesties om dit op te lossen. 

Ben de Vries
IJmuiden

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ben de Vries

Re: Kan niet meer muteren in Moodle 2.5

door Bas van Kollenburg -

Hoi Ben,

Krijg je een melding of heb je de optie niet?

GR  Bas

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Bas van Kollenburg

Re: Kan niet meer muteren in Moodle 2.5

door Ben de Vries -

Dag Bas, fijn dat je reageert.

Nee, ik krijg geen melding.
Als ik ingelogd ben als Manager (of Docent) klik ik op 'Mijn Startpagina' en dan opent die pagina wel maar ik zie in het deel waar normaal een overzicht van de cursussen moet verschijnen een leeg veld. Ook Is er geen mogelijkheid om de Instellingen te wijzigen want in de zijbalk bevinden zich geen Blocks.

Als ik inlog als Student' dan gaat het wel goed. Ik kan alleen de lessen niet muteren of aanvullen en daar gaat het natuurlijk om.

Ik heb de rollen nagekeken van de Manager en de Docent en die staan goed per cursus.

Heb je een suggestie om dit op te lossen?

Vast bedankt, Ben

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ben de Vries

Re: Kan niet meer muteren in Moodle 2.5

door Kees Koopman -

Hai Bas, Toevallig recentelijk een nieuwe plugin geïnstalleerd die nu wat dwarsligt?

Kees

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kees Koopman

Re: Kan niet meer muteren in Moodle 2.5

door Ben de Vries -

Dag Kees,

Ben heeft de vraag gesteld hoor, niet Bas!

Nee, geen nieuwe plugin geïnstalleerd. Ik heb trouwens helemaal geen wijzigingen aangebracht tussen het punt dat de site het goed deed en toen het fout ging.

Ook heb ik een backup van een maand eerder geïnstalleerd die 100% goed was, maar ook hier gaat het fout.

Het gaat m.n. fout als ik 'Zet wijzigingen aan' activeer. Dan kan ik niet meer muteren.

Het kan haast niet anders als dat er bij de provider is mis is gegaan met de instellingen, alhoewel die zeggen van niet.

Groet, Ben

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ben de Vries

Re: Kan niet meer muteren in Moodle 2.5

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Ben, kun je even verduidelijken wat je met muteren bedoelt? Ik dacht begrepen te hebben dat je geen "zet wijzigingen aan"-knop meer had. Post misschien een screenshot als dat iets kan verduidelijken.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Kan niet meer muteren in Moodle 2.5

door Ben de Vries -

Beste Kees, Bas en Koen,

Hartelijk dank voor jullie reacties om mij te helpen het probleem op te lossen.
INMIDDELS IS ALLES WEER IN ORDE!!

Wat was het probleem:

De provider heeft onlangs een andere PHP-versie geïnstalleerd (ik weet niet welke versie) en daarna ging het fout. Inmiddels heeft hij op mijn verzoek de PHP-versie weer teruggezet en nu is het probleem dus opgelost.

Ik kwam op het idee dat het aan de provider moest liggen doordat:
a) het terugzetten van de backup van een goed werkende versie van mijn ELO niet hielp
b) de ELO op mijn localhost werkte wel goed

Nogmaals bedankt voor het meedenken, ik heb veel vertrouwen in dit forum.

Groet, Ben

Deze discussie kan gesloten worden.

 

 

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ben de Vries

Re: Kan niet meer muteren in Moodle 2.5

door Ben de Vries -

Even een correctie op de aard van de fout. Het ging niet om een andere php-versie blijkt nu.

Het had te maken met een van de instellingen van PHP: de memory_limit, deze stond op 64M en is verhoogd naar 96M en hiermee is het probleem opgelost.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ben de Vries

Re: Kan niet meer muteren in Moodle 2.5

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

En zelfs dat is weinig...128MB is de aangeraden hoeveelheid (maar ik kan nu even niet meer vinden waar dat aangeraden wordt). Als je nog problemen hebt, dan weet je waar te zoeken knipoog

Bedankt voor je feedback - altijd leerrijk.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ben de Vries

Re: Kan niet meer muteren in Moodle 2.5

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Als antwoord op koen roggemans

Re: Kan niet meer muteren in Moodle 2.5

door Ben de Vries -

Dag Koen,

Fijn dat je reageert, bedankt hiervoor.

De rollen heb ik per cursus nagekeken en die staan goed. Per cursus heb ik de rollen van de Manager, de Docent en de Student apart ingesteld,

Volstaat het dat ik voor de rest van mijn commentaar/omschrijving probleem verwijs naar mijn antwoord aan Bas? Anders komt e.e.a. dubbel te staan en dat zal niet de bedoeling zijn in dit forum neem ik aan.

Ik zou het erg op prijs stellen als je nog andere suggesties hebt die mij kunnen helpen dit lastige probleem op te lossen. Zou het b.v. kunnen zijn dat de provider aan de instellingen heeft gesleuteld? Ik had namelijk klachten over de response van de website (het duurt soms meer dan een minuut voor een nieuwe pagina opent) en daar heeft hij iets aan willen doen, zonder resultaat overigens want de website blijft super traag. Wel had ik van de een op de andere dag dit probleem.

Met vriendelijke groet, Ben

Gemiddelde van de beoordelingen:  -