Begrippen uitleggen: via tabel of plaatje?

Begrippen uitleggen: via tabel of plaatje?

door Carolijn Boonstra -
Aantal antwoorden: 0

Hallo,

Ik ben een nieuwe Moodelaar, en bezig met één van mijn eerste E-learning lessen.  Het gaat prima, alleen wil ik nu graag een aantal begrippen uitleggen, het liefst op de volgende manier:

1. Als plaatje waarbij je als je er overheen muist een tekstkader krijgt met de uitleg. Ik kan al wel een plaatje van het begrip maken, een plaatje van de uitleg, en deze laatste dan als alternatieve afbeelding aanbieden. Helaas lukt dit alleen als ik begrip en uitleg het zelfde fotmaat (in px) geef, en het blijft vrij statisch  Is het mogelijk om het begrip (één woord, dus klein formaat) te laten zien, met een tekstvak (groter formaat) dat verschijnt bij aanklikken/ overheen muizen? Kan dit tekstvak ook verspringen ten opzichte van het woord?

2. Alternatief: In een tabel opmaak: In kolom 1 staan de begrippen en als je deze aanklikt of er overheen muist verschijnt in kolom 2 de korte uitleg. Als ik een gewone tabel maak is het wel heel statisch.

 

En tot slot nog een algemene vraag: kan ik de uitlijning dmv code specifieker bepalen dan 'links'/'rechts' etc? Ik heb het me plaatjes slepen geprobeerd, maar dat gaf niet echt een goed resultaat.

 

Alvast bedankt!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -