Redigerings- eller filadministrationsmuligheder for materialer under aktiviteter

Ang: Redigerings- eller filadministrationsmuligheder for materialer under aktiviteter

ved Jens Gammelgaard -
Antal besvarelser: 0
Billede af Translators

Hej Nicolai!

Mit svar bliver lidt generelt, men jeg håber, at det kan inspirere til en løsning:

Du skriver:

'Vores problem er kort og godt, at vi ikke har nogen redigerings eller filadministrationsmuligheder direkte her under materialer, og at vi heller ikke af anden vej kan fjerne henvisninger til slettede filer.'

Hvis du vil have maksimal kontrol over en fil, fx. Evaluaringsskema, så må du oprette som en selvstændig ressource. Et worddokument kan du naturligvis ikke redigere i direkte på jeres server, hvis det er kravet, så er HTML formatet løsningen. En anden vinkel er, at hvis du lægger materialer ud på forsiden uden at bruge 'forcelogin' i Administration, så har du de mest reducerede redigeringsmuligheder. Der kan også oprettets et kursus, hvor kun undervisere har adgang til materialerne, så måske kan det give dig den kontrol, du skal bruge. Kan det være en løsning at bruge nogle af de quiz- eller andre aktivitetsmoduler til Evaluering?

Endelig har jeg også fundet en interessant udvidelse, som udvider Moodle med noget der hedder Activity Linking:

http://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=18053#85570

Håber, at noget af ovenstående kan bruges til at komme videre på. Hvis andre her i forummet har nogle mere præcise bud, så er I naturligvis velkommen. Ellers er en god fingerregel, at du kigger i kurset: 'Using Moodle' og poste spørgsmålet der under det modul/aktivitetsforum., som volder en undren.

God weekend!

Mvh
Jens