Wat is het hier stil

Wat is het hier stil

door Ger Tielemans -
Aantal antwoorden: 3

Met uitzondering van de Open Universiteit weet men in NL zeker nog niet dat Open Source ELO's bestaan. Zelfs expertise centra, zoals Excelo (http://www.excelo.nl/) vermelden nog steeds geen Open Source ELO's

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Wat is het hier stil

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Dan doet België het beter. Bij Dokeos wordt hard gewerkt. Een universiteit bied nu hosting aan voor secundaire scholen en gebruikt het systeem natuurlijk zelf ook. Jammer dat men het warme water opnieuw gaat uitvinden.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Wat is het hier stil

door Hans de Zwart -
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik me daar verschrikkelijk aan heb lopen irriteren. Ik heb ze al meerdere malen gevraagd Moodle in hun lijsten op te nemen, omdat ik vind dat ze hun subsidiegelden verkwanselen als ze hun klanten (het onderwijs) niet goed informeren over wat de beste mogelijkheden zijn.

Er zit maar één ding op: Geld teruggeven! boos knipoog
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Wat is het hier stil

door Ger Tielemans -

De voorganger van Dokeos (Claroline) heb ik bekeken en op twee punten afgewezen:

  1. Toen ik begon was er in vele talen een vertaling behalve in het Nederlands (Waalse Universiteit zeker?) Toen ik het zelf probeerde toe te voegen schrok ik van de slechte opbouw en ben gestopt. (Ik moest op erg veel plaatsen dezelfde tekst toevoegen.)
  2. Een groter bezwaar (wat het deelt met Blackboard en aTutor) vind ik het ontbreken van een onderwijskundig raamwerk voor het visueel arrangeren van je onderwijsmateriaal (bronnen en taken) zoals het rooster van TeLeTOP en de taakladder (bij ons planbord) van Moodle.  
Gemiddelde van de beoordelingen:  -