Sitegroepen vs cursuscategorie

Sitegroepen vs cursuscategorie

door Hans Capiau -
Aantal antwoorden: 9

Hallo;

is het mogelijk om een cursuscategorie zodanig in te stellen dat bepaalde sitegroepen deze wel zien en andere niet? Dit om te vermijden dat gebruikers een ellenlange lijst aan cursussen en cursuscategoriën zien waar ze eigenlijk toch geen toegang tot hebben.

Alvast dank!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans Capiau

Re: Sitegroepen vs cursuscategorie

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Laat ze na aanmelding naar "Mijn startpagina" gaan, dan zien ze alleen de cursussen waarvan ze lid zijn.

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (1)
Als antwoord op koen roggemans

Re: Sitegroepen vs cursuscategorie

door Richard van Iwaarden -

Ja, zo doen wij het ook. En dan in het hoofdmenu eventueel een optie 'zoek cursussen'.

Maar laat vooral iedereen doorgestuurd worden naar 'Mijn Startpagina' (andere benamingen voor diezelfde pagina: Mijn Moodle, My home)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Sitegroepen vs cursuscategorie

door Hans Capiau -

Is gelukt wat ik wou, ik laat ze aanmelden op de startpagina en via sitebeheer - uiterlijk - navigatie kan je instellen dat de cursussen die je hebt ook in categoriën verschijnen. Zo hou je toch wat structuur ipv een lange lijst. 

Bedankt voor de feedback!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans Capiau

Re: Sitegroepen vs cursuscategorie

door Jan Kouwenhoven -

Collega's,

 

Stedelijk Lyceum Enschede hanteert tweemogelijkheden:

De eigen pagina (mypage)

Een openingspagina www.studiewijzerplus.nl

 

De openingspagina is een stylesheet waarin de structuur van de categorieen is weergegeven.

Als de beheerder (ik) een wijziging in de categorieen lijst aanbrengt wordt dit synchroon doorgevoerd in de openingspagina.

Stel er kom teen afdeling of vestiging bij is dit eenvoudig te realiseren door de structuur van de cartegorieen aan te passen. 

 

Bladeren door de, ruim 3000, verschillende cursussen kan.

Collega's kunnen materiaal vergelijken van elkaar en op die manier uitwisselingen vragen.

Ouders kunnen de cursussen van hun kinderen zien zonder er in te kunnen werken.

Bevalt ons al jaren goed.

 

Groet


Jan Kouwenhoven

Applicatiebeheerder Moodle

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans Capiau

Re: Sitegroepen vs cursuscategorie

door Tim Garré -

Dag Hans,

Ik zit beetje met hetzelfde wat jij wilde bereiken, maar het lukt niet droevig


Ik ga naar sitebeheer - uiterlijk - navigatie. Ik laat "Standaard startpagina voor gebruikers" staan op "site". Dan zet ik een vinkje bij "Toon cursuscategorieën". Bij het instellen van de startpagina heb ik al van alles getest... "aangemelde cursussen" krijg ik een heel lange lijst zonder structuur.. En bij "toon cursus categorieën" krijg ik alles te zien, ook de categorieën waar de student geen toegang tot zou mogen hebben.


"Mijn doel": Een student logt in.. Krijgt de categorieën te zien waar hij/zij voor is ingeschreven. Andere categorieën ziet de cursist niet.. Als hij op de categorieën klikt ziet de cursist de cursussen waar hij/zij voor is aangemeld.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Sitegroepen vs cursuscategorie

door Leonie Bruning -

Hoe stel je in dat ze na aanmelding meteen naar "Mijn startpagina" gaan?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Leonie Bruning

Re: Sitegroepen vs cursuscategorie

door Hans Huijgen -

Al een half jaar geleden gevraagd, maar goed.

Als beheerder: Instellingen --> Uiterlijk --> Navigatie --> Site veranderen in Mijn startpagina

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (1)