blokken verdwenen

blokken verdwenen

door Hans Schaeks -
Aantal antwoorden: 6

Ik heb geprobeerd om de blokken beheerder en instellingen niet meer in de cursuspagina te laten verschijnen.

Nu zie ik de blokken ook niet meer op mijn startpagina.

Ik kan dus niets meer aanpassen.

Hoe krijg ik de blokken terug?

Zie bijlage.

Hans

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans Schaeks

Re: blokken verdwenen

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Blokken, startpagina en mijn startpagina zijn moeilijk, maar uiterst flexibel.

Ik vrees dat de enige oplossing is de documentatie lezen tot je ze begrijpt (wat ik elke keer moet doen als ik iets moet wijzigen aan die dingen droevig )

http://docs.moodle.org/24/en/Managing_blocks

http://docs.moodle.org/24/en/Blocks_FAQ

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: blokken verdwenen

door Helen Foster -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Beste Hans,

Als je de instellingenblok hebt verborgen kan je het weer tonen via jouwmoodle.nl/admin/blocks.php (typ /admin/blocks.php na jouw website adres).

Als je de instellingenblok hebt verwijderd, kan je het terugzetten met een site-upgrade.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Helen Foster

Re: blokken verdwenen

door Hans Schaeks -

Beste Helen.

Heb gedaan wat je beschreven hebt.

Na het inloggen als admin zie ik het volgende, zie bijlage.

Als ik een site-upgrade moet doen, kun je mij vertellen hoe ik dit moet doen?

Groeten,

Hans

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans Schaeks

Re: blokken verdwenen

door Helen Foster -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Beste Hans,

Ik kan van jouw bijlage zien dat je het instellingenblok niet hebt verborgen en niet hebt verwijderd.

Dus concludeer ik dat je iets met de blokconfiguratie hebt gedaan.

Je kan de volgende stappen proberen:

1. Ga naar jouwmoodle.nl/admin/blocks.php.
2. Klik op het hangslot van het instellingenblok om de bescherming uit te schakelen.
3. Klik de knop 'Blokken bewerken inschakelen' om wijzigen aan te zetten. (Als de knop 'Blokken bewerken uitschakelen' zegt, doe je niets.)
4. Ga naar jouw site startpagina.
5. Voeg het instellingenblok toe.
6. Configureer het instellingenblok en zet 'Toon op heel de site' als paginacontext.

Dan heb je het instellingenblok overal terug en kan je terug naar jouwmoodle.nl/admin/blocks.php gaan om het blok weer te beschermen.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Helen Foster

Re: blokken verdwenen

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Ik heb gemerkt dat de vertaling van de helptekst en de titel 'Bescherm instanties' niet duidelijk was en enkele typfouten bevatte.

Is nu aangepast voor alle Moodleversies.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -