Còpies de seguretat

Còpies de seguretat

per Juan Crespo -
Nombre de respostes: 2

Hola a tots/es,

Volia compartir un dubte amb la comunitat sobre les còpies de seguretat i el tamany. He cercat als fòrum i no trobo res.

Tinc una versió de moodle 2.2 amb uns 600 alumnes en un curs, on es fan enviaments de fitxers d'ofimàtica (uns 2Mb aprox en total com a max.) i dura un sis mesos l'activitat que té al moodle.

El dubte que tinc és que veig que les còpies de seguretat són enormes (depén del curs, però estàn entre 177Mb-354Mb-669 Mb.). He cambiat l'extensió mbz a zip, però hi ha milers de fitxers i és complicat veure què passa.

Penseu que és normal? L'activitat de logs, pot augmetar tant la grandària d'una còpia? Us passa a vosaltres?

Com a opcions, puc restringir l'enviament de fitxer a 500 Kb, però vosaltres adopteu alguna altra mesura? 

Salutacions

Juan

En resposta a Juan Crespo

Re: Còpies de seguretat

per Josep Maria Tarruella -

Hola Joan,
et responc perquè veig que aquest Moodle en català està una mica mort... em sap greu, desprès de tanta ajuda que ens ha donat durant tants anys!!!
Respecte les còpies, és normal que siguin grans. No et vingui de nou que quants més fitxers pugin els alumnes, més grans seran, sobre tot si no tenen limiti per a fer-ho.
De tota manera, no t'ha de preocupar que les còpies siguin grans, ja que si ho vols tenir tot, ha de ser així.
Si et preocupa que les còpies són molt grans, puc fer-te algunes
Recomanacions:
a) no modifiquis l'extensió a zip. No solucionaràs gran cosa i et pot portar problemes en cas de restauració.
b) limita el pes dels arxius que l'alumnat pot pujar, al mínim imprescindible.
c) utilitza alternatives de emmagatzemament extern, com ara DropBox o Mega. Els alumes et poden trametre un enllaç extern, en comptes de tot el fitxer. Això té moltes avantatges i t'estalviarà espai.
Salutacions.

En resposta a Josep Maria Tarruella

Re: Còpies de seguretat

per Juan Crespo -

Hola Josep,

Gràcies pels suggeriments. Em quedo una mica més tranquil, la veritat. Veure una còpia de 600 Mb ha sigut una mica heavy.

El canvi d'extensió del fitxer ho he fet en local per "veure" que hi havia dins (el fitxer i tot això).

Això que em comentes m'anima més a ficar-me al tema de mahara i els repositoris externs...projecte per aquest any Somrient

A veure si la moodlemoot es fa prop i s'anima aquest tema tan interessant.

Les còpies tan grans, crec que també poden afectar al rendiment (tot i que estàn configurades de madrugada).

Salutacions