Installeren moodle lukt niet

Installeren moodle lukt niet

door Dorte van den Berg -
Aantal antwoorden: 2

Beste lezers,

 

Sinds enige tijd tracht ik Moodle te installeren, maar ik krijg het op de een of andere manier niet voor elkaar. Via mijn webhosting heb ik een database aangemaakt, waarin - aldus hun helpdesk - Moodle zou moeten gaan draaien. Ik kan inloggen in die database en kom dan op een phpMyAdmin-pagina. Aldus de helpdesk van mijn webhosting kan ik hier de bestanden van Moodle heen uploaden, maar als ik dit probeer (via Importeren (want zou niet weten hoe anders)) krijg ik de melding dat het bestand te groot is en als ik dit probeer te omzeilen via opties gegeven door de phpMyAdmin-pagina lukt het nog steeds niet.

 

Ik heb het gevoel dat ik veel ingewikkelder bezig ben dan nodig is of dat ik spontaan ontzettend dom ben geworden. Zie ik iets over het hoofd?

Is er hier iemand die me inzicht kan geven in een volgende stap? Of misschien een stap waar het mis ging?

 

Alvast heel hartelijk bedankt!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Dorte van den Berg

Re: Installeren moodle lukt niet

door H Hak -

Als je Moodle hebt gedownload en uitgepakt moet je het met b.v. Filezilla de bestanden uploaden naar je webruimte hiervoor heb heb je een ftp inlog en wachtwoord nodig die je van je hoster hebt gekregen. PhPMyadmin is voor het beheer van de MysQl database en dat is een ander verhaal. Bij de installatie en het aanmaken van config.php wordt om inloggegevens van de MySql database gevraagd. Deze gegevens heb je ook van je hoster gekregen.

Als je de bestanden hebt geupload naar je webruimte tik je in een browser www.jouwdomein.nl in. De installatie start daarna  met een controle of de server aan de eisen voldoet en het aanmaken van config.php.

Misschien moet je met PhPmydamin een tabel aanmaken maar stel hierover je volgende vraag maar.

Daarna gaat alles vanzelf.

 

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -