google docs toevoegen

google docs toevoegen

door jorg duitsman -
Aantal antwoorden: 4

Ik heb al van alles geprobeerd maar heb nu toch echt jullie hulp nodig. Als ik een google docs document probeer toe te voegen krijg ik de de melding zoals in de bijlage. Wie o wie gaat me uit de brand helpen.

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op jorg duitsman

Re: google docs toevoegen

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

De te volgen stappen staan op http://docs.moodle.org/23/en/Google_OAuth_2.0_setup

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: google docs toevoegen

door jorg duitsman -

Dank je Koen maar... hoelanng duurt het registreren bij google en waar moet ik die informatie invullen in moodle die ik krijg van google.

"Your site will then be registered with Google and you will be provided with a client ID and secret to configure all Google Docs and Picasa plugins"

 

Ik kan namelijk bij repositories alleen kiezen voor google docs en daar een naam in geven niet meer. of moet ik dan ergens anders kijken?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op jorg duitsman

Re: google docs toevoegen

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Sitebeheer->plugins->opslagruimten->googledocs

Daar moet je je clientID en geheim ingeven.

Als die dingen goedgekeurd zijn, vind je ze in je Google API console (https://code.google.com/apis/console)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: google docs toevoegen

door Hans Capiau -

Ik ben volledig nieuw in de Moodle wereld maar heb op dit forum toch al veel info gevonden, waarvoor dank.

Specifiek nu over Google Docs: als je die link maakt; dan kan je toch enkel en alleen maar je "docs" gebruiken (downloaden) via Moodle. Kan je bv een google spreadsheet /googe presentatie, ... on line bewerken in een cursus?

Alvast dank!

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -