Moodle cursus

Moodle cursus

door Remie Woudt -
Aantal antwoorden: 4

Hallo Nederlandstalige Moodlers.

Sinds een klein half jaar draait Moodle binnen onze scholengemeenschap als proef. De tevredenheid erover is groot dus het wordt de hoogste tijd dat we het gebruik gaan uitbreiden. Om die reden ben ik van plan in de tweede helft van september een cursus te gaan geven aan docenten over de mogelijkheden van en het werken met Moodle.

Het cursumateriaal moet nog geschreven worden. Ik wil dit, in het Nederlands, gaan schrijven voor Moodle 1.1. Heeft er al iemand (delen van) een dergelijke cursus geschreven cq vertaald? Of weet iemand van een dergelijke cursus? Graag hoor ik daar dan van. En uiteraard zal dat wat ik schrijf ook on line verschijnen en voor iedereen toegankelijk zijn.

Remie Woudt
CSG Comenius
Leeuwarden

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Remie Woudt

Re: Moodle cursus

door Jeroen Wentel -

Beste Remie,

Ik kan je niets aanbieden, maar sta wel voor dezelfde opgave. Ook ik zal in de komende weken materiaal gaan ontwikkelen voor collega's die de eerste stappen gaan zetten in Moodle. De Nederlandstalige Moodlesite is denk ik de aangewezen plaats om materiaal uit te wisselen.

Jeroen Wentel

Corderius College, Amersfoort

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jeroen Wentel

Re: Moodle cursus

door Eric Schneiders -
Misschien heb je hier wat aan:

docenten-handleiding Moodle (pdf)

Ik ga hier ook zeker uit putten voor mijn eigen materiaal voor docenten.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Remie Woudt

Re: Moodle cursus

door Jan Joost de Vries -

Hoe gaat de cursus er uitzien. Wordt het een knoppen cursus of zullen er ook inhoudelijke vragen worden beantwoord. Ik denk dan aan vragen als: hoe richt je Moodle in voor het gebruik bij vak x of y...

Joost

Gemiddelde van de beoordelingen:  -