Ingeleverd werk laten beoordelen door een mentor

Ingeleverd werk laten beoordelen door een mentor

by Evert-Jan de Beijer -
Number of replies: 1

Ik werk in een omgeving waar ik les geef aan diverse klassen. De studenten van deze klassen hebben allemaal een persoonlijke leerwerkplekbegeleider (mentor).

Ik ben nu op zoek naar een mogelijkheid om leerlingen werk in te laten leveren. De mentor moet dat werk kunnen inzien en moet er feedback  op kunnen geven en beoordeling in cijfers in niet nodig.

De mentor is geen docent en zal ook geen bewerkingsrechten op de site/cursusinhoud hebben

Het heeft mijn voorkeur om met groepen of iets dergelijks te werken zodat een mentor alleen het werk van zíjn leerling(en) kan zien

Welke activiteit kan ik hier nou het best voor gebruiken? En hoe kan ik dit nou het best inregelen?

Average of ratings: -
In reply to Evert-Jan de Beijer

Re: Ingeleverd werk laten beoordelen door een mentor

by Tim Croes -

Beste Evert-Jan,

Met veel belangstelling heb ik de antwoorden op jouw vraag afgewacht, want ik zat met een soortgelijk probleem. Ik heb het alsvolgt opgelost:

Ik heb alle leerlingen met hun mentor in een groep gezet. k heb gekozen voor gescheiden groepen. Alle mentoren heb ik de rol 'Leraar zonder bewerken' gegeven. Vervolgens heb ik die rol opnieuw gedefineerd. Zoek met de zoekfunctie van je browser ([Ctrl] + [F]) naar 'Toegang voor alle groepen'. Hier staat een vinkje aan. Als je dit vinkje uitvinkt dan kan een mentor alleen zijn leerlingen uit de groep bekijken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten van Tim

Average of ratings: Nuttig (1)