Instal•lar Moodle 2.x.x en un servidor de baix cost

Instal•lar Moodle 2.x.x en un servidor de baix cost

per Josep Maria Tarruella -
Nombre de respostes: 8

Benvolguts/des,
ja fa temps que volia provar versions Moodle 2.x.x i sempre trobava el mateix problema: o llogues un servidor virtual o no hi manera de trobar un servidor compartit de baix cost amb característiques suficients per executar Moodle 2.x.x per entorns no massa grans i poder fer proves.
Finalment, he trobat un servidor que acompleix sobradament les característiques que es necessiten: php 5.3.8 i mysql 5.1.62
He estat fent proves i funciona perfectament, a cost “0”. Però per uns pocs $ a l’any es pot tenir una configuració més potent i suficient per a suportar uns quants cursos.
Un punt molt interessant és que en aquest servidor hi ha una instal•lació automàtica de Moodle última versió. Oblideu-se configurar mysql, cron i altres requeriments, en 3 minuts tens un Moodle 2.x.x funcionant. Solament cal parametritzar les dades a gust de cada un des de administrador.
Per suposat es pot fer una instal•lació manual partint de 0, però el mètode automàtic va perfecte i no cal fer res de res.
Si esteu interessats, podeu veure les característiques en http://x10hosting.com/
Espero que aquesta informació us sigui d’utilitat i si algú no sap que fer per vacances... doncs ànim!!!
Salutacions.

En resposta a Josep Maria Tarruella

Re: Instal•lar Moodle 2.x.x en un servidor de baix cost

per Miquel Rius -

Hola, Josep M.,

He intentat anar a la web indicada i no aconsegueixo visualitzar-la a través de cap dels tres navegadors que he utilitzat. (?) Com ho puc fer?


Salutacions.

En resposta a Miquel Rius

Re: Instal•lar Moodle 2.x.x en un servidor de baix cost

per Josep Maria Tarruella -

Hola Miquel,
confirmo que no hi ha cap problema en accedir-hi. Ara mateix he seguit l'enllaç i perfecte!!
No crec que sigui problema del navegador, jo m'he connectat des de diversos punts i amb Mozilla, Explorer i Safari.
I si utilitzes Google per a fer la cerca?
Sort!!

En resposta a Josep Maria Tarruella

Re: Instal•lar Moodle 2.x.x en un servidor de baix cost

per Mònica Sans -

Hola Josep M.

He tingut durant molts anys Moodle a Keytoschool i aquest gener passat ens van tancar el servidor (amb tots els cursos funcionant amb uns 40 alumnes.) Així doncs estava buscant un Moodle gratuit per fer proves aquest estiu i he trobat el teu missatge. Gràcies per la informació.

D'altra banda, m'he donat d'alta a x10hosting i he executat l'autoinstaler però quan intento accedir a l'adreça web on es suposa que ha instal·lat Moodle em surt el següent error:

Pots ser que hagi d'esperar a que sigui efectiva la instal·lació o és que no ha funcionat?

Salutacions ben cordials,

Mònica Sans

En resposta a Mònica Sans

Re: Instal•lar Moodle 2.x.x en un servidor de baix cost

per Josep Maria Tarruella -

Hola Mònica,
si no et sap greu, et responc per correu ja que val més que aquest espai l'utilitzem per a donar solucions. Quan l’haguem trobat publiques aquí la solució.
Salutacions.

En resposta a Josep Maria Tarruella

Re: Instal•lar Moodle 2.x.x en un servidor de baix cost

per Mònica Sans -

Hola de nou a tots,

Sento el retard en la resposta, calia esperar un temps a que el compte funcionés amb normalitat.

Gràcies per tot i salutacions.

 
 
 
En resposta a Josep Maria Tarruella

Re: Instal•lar Moodle 2.x.x en un servidor de baix cost

per josep font bon -

Hola Josep, jo també he comprovat la funcionalitat de la pàgina,(m'he registrat, i he instal·lat per defecte el moodle 2.3.1 i si que va bé,... Però he intentat instalar el jclic (ja que no apareix) m'he descarregat la versió del jclic "jclicmoodle-0.1.0.11", l'he pujada al servidor.

Desprès he obert el moodle i he vist que ha fet be les taules,  també ho he comprovat amb el phpadmin...

Pero al final he tingut un error, encara que també apareix l'icona en el moodle, pero quan selecciones l'activiat no carrega la pagina i surt "intentando añadir botones de ayuda a elementos de formulario inexistentes:url" segurament serà un error de principiant,... pero ja no se cap on tirar, veus tu la solució?

MOlt agraït...

 

En resposta a josep font bon

Re: Instal•lar Moodle 2.x.x en un servidor de baix cost

per Margalida Capellà -

A mi em va passar una cosa similar l'altre dia al'instal·lar el mòdul Jclic, però en un Moodle 1,9,19. Si estàs a x10hosting, entra amb el cpanel i comprova que tots els permisos de la carpeta i subcarpetes Jclic es trobin en 755. Sinó és així, esl canvies i tornes a provar.

En resposta a Josep Maria Tarruella

Re: Instal•lar Moodle 2.x.x en un servidor de baix cost

per Josep Maria Tarruella -

Hola a tots/es: Us puc confirmar que en aquest servidor i a dia d'avui, es pot instal•lar l'última versió Moodle (2.4) i funciona perfectament. No el faig servir com a producció, però per a veure noves versions fer proves de restauració de cursos, etc., és força interessant.
Segurament que per a fer-lo servir com a lloc de producció massiu no reuneix les condicions tècniques òptimes, al ser un servidor compartit. Però per a l'ús que us comento i el baix cost que suposa, jo estic força content.