Aankondiging uitgebreide 'Mijn cursussen' lijst - suggesties welkom!

Aankondiging uitgebreide 'Mijn cursussen' lijst - suggesties welkom!

door Jeroen Vi -
Aantal antwoorden: 1

Dag,

Ik ben voor het bedrijf waar ik afstudeer bezig voor Moodle een uitgebreidere 'mijn cursussen' lijst te maken. Het doel is om allerlei informatie over cursussen waar een gebruiker student of teacher van is in één tabel-achtig overzicht te zetten.  Op deze manier staat al deze bij elkaar horende info op 1 plek, je hoeft voor allerlei info niet meer eerst de cursus binnen te gaan, en je kan direct onderdelen van de cursus benaderen. De plugin zal een block worden dat in de grote middelste kolom van een Moodle pagina toegevoegd kan worden.

In dit overzicht zal info staan over:

  • cijfer voor de hele cursus, of cijfers voor onderdelen van de cursus,
  • voortgang,
  • of een certificaat is gegeven, of een link naar een certificaat,
  • of de cursus verplicht gevolgd moet worden of niet,
  • de mogelijkheid de cursus te vervolgen of te starten (dus laten zien of de gebruiker de cursus ooit al begonnen was)
  • de rol die de gebruiker in de cursus heeft (student/teacher)

Eind mei zal de plugin klaar zijn. 

Suggesties zijn welkom, al kan ik niet garanderen dat ze geimplementeerd worden. Hopelijk komt de plugin in de officiele plugin verzameling van Moodle. Als dit niet lukt,  kan ik de code natuurlijk wel delen met geinteresseerden via bv mail.

Jeroen

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (1)
Als antwoord op Jeroen Vi

Re: Aankondiging uitgebreide 'Mijn cursussen' lijst - suggesties welkom!

door Remko Hummels -

Beste Jeroen,

Ik las zojuist jouw aankondiging die je in 2012 hebt geplaatst. Ik ben erg benieuwd of de plugin er werkelijk is gekomen en hoe ik hier dan eventueel aan kan komen.

In afwachting van uw reactie.

Mvg,

Remko Hummels

r.hummels@imko.nl

Gemiddelde van de beoordelingen:  -