Groot probleem met sites versie 1.6.5

Groot probleem met sites versie 1.6.5

door Lauran de Bever -
Aantal antwoorden: 9

Hoi,

 

Wie kan me helpen???

Ik heb verschillende sites draaien, ook nog op versie 1.6.5

Vandaag is er met deze sites een probleem, krijg deze error:


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/turmanl/public_html/daf/lib/adodb/adodb.inc.php on line 885

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/turmanl/public_html/daf/lib/adodb/adodb.inc.php on line 1913


Ik kan nu niet meer inloggen in de site om zaken te backup -en ed

Ik heb ergens gelezen, dat een upgrade hierin de oplossing kan zijn

Heb dit geprobeerd, upgrade naar 1.6.9, hgelukt, zelfde error

Upgrade naar 1.7.7, gelukt, zelfde error, kan nog steeds niet inloggen

Upgrade naar 1.8.14, deze lukt niet,

Blijft hierin hangen:

 

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/turmanl/public_html/solland/lib/pagelib.php on line 67

 

Moodle 1.8.14 (Build: 20101203)

Bekijk de online Release Notes voor informatie over deze versie van Moodle.

Omgeving

Heb daarna nog een upgrade geprobeerd rechtsreeks naar 1.9.16+

 

Die gaat wel in 1 keer goed, geen errors meer,

Probleem opgelost denk je, maar dan ben ik alle data, bestanden die mensen ingestuurd hebben kwijt, zijn niet meer gekoppeld, cijfers ed zijn ook verdwenen

 

Wie o wie kan me hiermee helpen??

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Lauran de Bever

Re: Groot probleem met sites versie 1.6.5

door Lauran de Bever -

Aanvulling,

Lijkt er op, dat bij de upgrade direct naar versie 9 de leerlingen/cursisten geen lid meer zijn van en vak, waardoor de koppeling verdwenen is

Op de dataroot staan de bestanden allemaal nog wel

Ik heb nog een andere test gedaan, dfirect naar versie 1.9.3, dat gaat ook niet goed, soms staan er wel leerlingen in, maar de meerste niet

krijg ook weer andere fatal errors dan

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Lauran de Bever

Re: Groot probleem met sites versie 1.6.5

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

De dingen gaan niet zomaar stuk. Is PHP geüpgraded op je server?

1.6.5 dateert van 2007. Het zou kunnen dat die nog op PHP 4 draaide...

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Groot probleem met sites versie 1.6.5

door Lauran de Bever -

Hoi Koen,

 

Het zou kunnen, ik heb er geen melding van gekregen ( we zitten bij totalchoicehosting , php versie is 5.3.6), maar ik heb ook nog een oudere versie draaien, 1.4.2, die heeft geen problemen. Site draaide al jaren stabiel

Upgrade naar 1.9 is niet zo makkelijk, lijkt er op, dat de cursisten niet meegenomen worden

 

Lijkt er op dat ik na lang puzzelen een mogelijke oplossing heb, cursusleider gaat nog testen, of alles er nog is

heb eerst upgrade uitgevoerd naar 1.6.9 , vervolgens naar 1.9.3

Durf nu eigenlijk niet verder te gaan met de upgrade of heb je nog mogelijke tips?

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Lauran de Bever

Re: Groot probleem met sites versie 1.6.5

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Mijn tip is om zo dicht mogelijk bij de ondersteunde versies te blijven. Die oude versies worden  niet aangepast aan veranderende php-omgevingen en bevatten mogelijks bekende beveiligingslekken.

Van 1.9.3 tot de laatste 1.9 zijn enkel bugfixes en beveiligingsproblemen die opgelost zijn, dus daar zie ik geen reden om tot de laatste versie door te upgraden.

Probeer eens te weten te komen wanneer php aangepast is om te zien of er een verband is met het stoppen van je moodle site.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Groot probleem met sites versie 1.6.5

door Lauran de Bever -

Koen,

Dat is een goede, zal de provider eens vragen

Ik kom nu dit soort errors tegen:

 

Fatal error: Call to undefined method MoodleQuickForm_hidden::MoodleQuickForm_hidden() in /home/turmanl/public_html/inalfa/lib/pear/HTML/QuickForm/element.php on line 363

Dit is bij raportvoorkeuren

Maar gebruikersprofielen aanpassen kan ik ook niet meer/;

Fatal error: Call to undefined method MoodleQuickForm_hidden::MoodleQuickForm_hidden() in /home/turmanl/public_html/inalfa/lib/pear/HTML/QuickForm/element.php on line 363

 

Als ik een nieuwere versie, 1.9.17+ pak, zijn dan deze problemen opgelost?

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Lauran de Bever

Re: Groot probleem met sites versie 1.6.5

door H Hak -

Ik heb ook problemen gehad met een PhP upgrade 

enkele bestanden gewijzigd na veel zoeken op internet.

Probeer element.php eens in de bijlage

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op H Hak

Re: Groot probleem met sites versie 1.6.5

door Lauran de Bever -

Hans,

 

Fijn dat je meedenkt, ik heb nagenoeg geen ervaring in php, zo wie zo niets in programmeren ed,

wat moet ik met het bestand doen?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Lauran de Bever

Re: Groot probleem met sites versie 1.6.5

door H Hak -

Ik heb een soortgelijk probleem gehad door een php upgrade.

Een aantal bestanden heb ik daarna gewijzigd ( zoeken op het EN  forum) om moodle weer aan de praat te krijgen

element.php is één van de programma bestanden van Moodle.

Upgrades naar 2.0 zijn bij mij mislukt. Wat wél werkte was,nadat de oude versie weer werkte, de cursusbackups te importeren in een nieuwe moodleversie die onder php 5.3x draait.

Neem eerst eens contact op met je hostingsprovider of er een php upgrade is geweest. Ikzelf werd daar door mijn providervooraf over ingelicht.

Als je experimenteert met 2.x kijk dan ook eens op https://sites.google.com/site/moodlemayhem/tcea2011-moodle-server-setup-basics/moodleacidtrip

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Groot probleem met sites versie 1.6.5

door Lauran de Bever -

Koen

Ik heb nog een upgrade gedaan naar versie 1.9.16+

Dat gaat niet goed, errors zijn wel verdwenen, maar hiermee ook alle ingestuurde opdrachten van de cursisten, koppelingen zijn weg, staan wel op de dataroot

Gelukkig had ik een backup, alles weer teruggezet naar 1.9.3

Deze geeft hier en daar nog errors, zoals ik al mailde bij profiel aanpassen:

Fatal error: Call to undefined method MoodleQuickForm_hidden::MoodleQuickForm_hidden() in /home/turmanl/public_html/inalfa/lib/pear/HTML/QuickForm/element.php on line 363

Hogere versie heeft dit opgelost, maar dan heb ik een groter probleem

Heb net een test gedaan met versie 1.9.7

errors zijn verdwenen, bestanden zijn er ook nog

Kan iemand me advies geven wat te doen??

Het liefst zou ik naar versie 2 willen gaan, laatste, heb ook test gedaan, maar lijkt niet te lukken

 

Krijg zo wie zo deze melding:

 

php_extension intl should be installed and enabled for best resultsshould be installed and enabled for best results

Intl extension is used to improve internationalization support, such as locale aware sorting.

Check

 

eerste upgrade lukt, krijg dan deze error:

 

Migrating old history to new history

Error reading from database

More information about this error

Debug info: Illegal mix of collations (utf8_general_ci,IMPLICIT) and (utf8_unicode_ci,IMPLICIT) for operation '='
SELECT po.id AS oldpage_id, po.pagename AS oldpage_pagename, po.version, po.flags,
po.content, po.author, po.userid AS oldpage_userid, po.created, po.lastmodified, po.refs, po.meta, po.hits, po.wiki,
p.id AS newpage_id, p.subwikiid, p.title, p.cachedcontent, p.timecreated, p.timemodified AS newpage_timemodified,
p.timerendered, p.userid AS newpage_userid, p.pageviews, p.readonly, e.id AS entry_id, e.wikiid, e.course AS entrycourse,
e.groupid, e.userid AS entry_userid, e.pagename AS entry_pagename, e.timemodified AS entry_timemodified,
w.id AS wiki_id, w.course AS wiki_course, w.name, w.summary AS summary, w.pagename AS wiki_pagename, w.wtype,
w.ewikiprinttitle, w.htmlmode, w.ewikiacceptbinary, w.disablecamelcase, w.setpageflags, w.strippages, w.removepages,
w.revertchanges, w.initialcontent, w.timemodified AS wiki_timemodified,
cm.id AS cmid
FROM mdl_wiki_pages_old po
LEFT OUTER JOIN mdl_wiki_entries_old e ON e.id = po.wiki
LEFT OUTER JOIN mdl_wiki w ON w.id = e.wikiid
LEFT OUTER JOIN mdl_wiki_subwikis s ON e.groupid = s.groupid AND e.wikiid = s.wikiid AND e.userid = s.userid
LEFT OUTER JOIN mdl_wiki_pages p ON po.pagename = p.title AND p.subwikiid = s.id
JOIN mdl_modules m ON m.name = 'wiki'
JOIN mdl_course_modules cm ON (cm.module = m.id AND cm.instance = w.id)
[array (
)]
Stack trace:
  • line 394 of /lib/dml/moodle_database.php: dml_read_exception thrown
  • line 768 of /lib/dml/mysqli_native_moodle_database.php: call to moodle_database->query_end()
  • line 226 of /mod/wiki/db/upgradelib.php: call to mysqli_native_moodle_database->get_recordset_sql()
  • line 175 of /mod/wiki/db/upgrade.php: call to wiki_upgrade_migrate_versions()
  • line 538 of /lib/upgradelib.php: call to xmldb_wiki_upgrade()
  • line 271 of /lib/upgradelib.php: call to upgrade_plugins_modules()
  • line 1449 of /lib/upgradelib.php: call to upgrade_plugins()
  • line 269 of /admin/index.php: call to upgrade_noncore()

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -