Tijdlimiet

Tijdlimiet

door Frits Jongbloets -
Aantal antwoorden: 3

Beste mensen,

Ik ben websitebouwer en tot nogtoe niet bekend met Moodle. Omdat een klant van mij on-line cursussen wil gaan aanbieden, ben ik me aan het oriënteren op Moodle. We hoeven het wiel tenslotte niet opnieuw uit te vinden. De cursussen worden individueel gevolgd.

Eén van de vragen die we hebben, heeft betrekking op de tijd die de cursist heeft om de cursus te doorlopen. Is het mogelijk in Moodle om een cursus een bepaalde doorlooptijd te geven, bijvoorbeeld 3 weken. Binnen die drie weken moet men hem afgerond hebben. Mocht dat niet het geval zijn, dan gaan er reminders naar zowel de cursist als de docent (of beter nog: kort vóór het verstrijken van de doorlooptijd gaan de reminders de deur uit).

Ik hoop dat iemand mij hierover kan inlichten.

Met vriendelijke groeten,

Frits Jongbloets

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Frits Jongbloets

Re: Tijdlimiet

door Frits Jongbloets -

Ik geloof dat ik een erg moeilijke vraag heb gesteld...?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Frits Jongbloets

Re: Tijdlimiet

door Jan Lange, de. -

Dag Fritz,

Voor moodle 2.x en hoger.

Ga naar betreffende cursus. Kies in menu -instellingen- voor -gebruikers-. Vervolgens voor de -aanmeldingsbeheer-.

Klik op "pennetje" achter betreffende aanmeldingsmethode.

Wijzig aanmeldingsduur. Of er voor de afmelding een mailtje de deur uit gaat weet ik niet. Maak een testaccount en probeer uit.

Succes,

J.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Lange, de.

Re: Tijdlimiet

door Frits Jongbloets -

Dank je wel, Jan. Op dit moment heb ik nog geen 2.0 draaien omdat ik op mijn server niet de juiste php versie heb. En daar draaien ook een heleboel andere sites op dus dat wijzig ik niet zomaar tussendoor.

Maar ik zal een lokale testserver installeren met de laatste versies van alles, dan ben ik weer helemaal bij voor dit project.

Frits

Gemiddelde van de beoordelingen:  -