Studenten aangemeld bij cursus, maar onzichtbaar

Studenten aangemeld bij cursus, maar onzichtbaar

door jj v -
Aantal antwoorden: 4
Ik gebruik moodle 9.1 .., heb een aantal deelnemers geupload en vervolgens gekoppeld aan een cursus. Tot vorige week liep dat perfect, nu gebeurt er plots iets vreemds. Gekoppelde studenten zie ik als coach en admin niet als deelnemer, kan ze dus ook niet in een groep plaatsen. Een ingelogde deelnemer kan ook niet bij de cursus binnenkomen, er wordt aangegeven dat hij net naar binnen mag. Wel zie ik de coaches die gekoppeld zijn... Ik heb even snel een nieuwe cursus aangemaakt en niets in die cursus instellingen gewijzigd, maar ook hier gaat het fout. Naar mijn idee dus iets in de siteinstellingen. Wellicht ook bij de rolbeschrijving vd student? Of zou de database corrupt zijn? Al eerder goed toegankelijke cursussen hebben nu ook allemaal hetzelfde euvel. Wie kan mij helpen? Maandag moet de boel draaien droevig
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op jj v

Re: Studenten aangemeld bij cursus, maar onzichtbaar

door Ger Tielemans -
Omdat al eerder goed toegankelijke cursussen ook aan het euveel lijden lijkt het me iets op globaal niveau:

Je kan altijd beginnen met de datbase zichzelf te laten repareren in phpmyadmin.

Studenten krijgen de default cursusrol toegwezen. Is die rol op globaal niveau veranderd? (mijn gok, zie screendump..)
Bijlage ihe161.png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Studenten aangemeld bij cursus, maar onzichtbaar

door jj v -
In eersteinstantie heb ik het opgelost door een nieuwe rol te maken en daaraan de studenten te koppelen. Vreemd hoor. Vanmorgen zag ik opeens het licht: in de studentrol had ik 'cursussen zien' uitgezet met het idee dat ze dan niet alle cursussen kunnen zien. Vreemd was dat ze wel alle cursussen zagen maar niet op ingeschreven cursussen konde inloggen. Het vinkje weer verzet naar 'toegestaan' en alles loopt weer als een zonnetje. Snap het niet, maar het werkt wel..
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op jj v

Re: Studenten aangemeld bij cursus, maar onzichtbaar

door Kees Koopman -

Je schrijft: "Ik gebruik moodle 9.1".

Dat is boeiend, ik zit pas bij 2.1 glimlach.

Kees.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -