Inhoud van een block weergeven in middelste kolom

Inhoud van een block weergeven in middelste kolom

door Richard van Iwaarden -
Aantal antwoorden: 5

Beste mensen,

Is het mogelijk de inhoud van een block weer te geven in de middelste kolom?

In course\formats kun je eigen cursusformaten maken via format.php. Wat ik wil is een cursusformaat waarin de blokinformatie van 'Mijn cursussen' getoond wordt.

Voor voorbeeld zie screenshot. Het venstertje links is gewoon veel te klein voor navigatie door de vele Moodlecursussen.

Moodle 1.9 uiteraard, bij Moodle 2.0 kan dit volgens mij al.

Bijlage naarhetmidden.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Inhoud van een block weergeven in middelste kolom

door Jan Kouwenhoven -

Hallo Richard.

een mogelijkheid:

Neem de jpeg over in het midden, gewoon in een label.

Geef onder de tekening aan naar welke cathegore id numers verwezen wordt in een html script.

Het grote nadeel, er wordt niet bijgewerkt.

Wij gebruiken deze methode om via een ontworpen jpeg naar de diverse onderafdeling te linken;

http://studiewijzerplus.nl

bij het wijzigen van de cathegorieen moeten we wel alle vectors opnieuw opgeven. Deze zijn uit te lezen door met de cursor de hoeken op te zoeken in Irfanview.

Met inkscape kun je een .svg maken, daar kan je de cathegorieen als links aanwijzen. Is veel makkelijker te veranderen.

.svg komt niet op in versies lager dan Internet Explorer 9.0

Daarom hebben we hier nog niet voor gekozen.

 

Hoop dat je er wat mee kunt

 

Groet

 

Jan Kouwenhoven

Stedelijk lyceum

Enschede

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Kouwenhoven

Re: Inhoud van een block weergeven in middelste kolom

door Richard van Iwaarden -

Hoi Jan,

Bedankt voor je antwoord. Helaas gaat dit voor mij niet werken omdat iedere leerling een andere set cursussen te zien krijgt.

Ik maak dus niet zozeer een soort 'sitemap' van onze Moodle, maar meer een persoonlijk overzicht voor wat voor iedereen relevant is.

Bij ons zijn er studenten met wel 40 cursussen. De lange lijst links is gewoon te groot. Docenten hebben er misschien wel 100 omdat ze heel veel trajecten moeten nakijken.

De 'myCourses' plugin is wat ik nu gebruik voor goede sitenavigatie. Helaas kan deze alleen aan de zijkanten geplaatst worden, en daar is het te smal.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Inhoud van een block weergeven in middelste kolom

door Jan Kouwenhoven -

Hallo Richard,

 

Dan is de mypage de oplossing.

Een persoonlijke, door de gebruiker in te richten pagina met in het midden de eigen lijst met cursussen na de inlog, werken wij ook mee.

 

Groet

 

Jan

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Kouwenhoven

Re: Inhoud van een block weergeven in middelste kolom

door Richard van Iwaarden -

Hoi Jan,

Bedoel je met 'mypage' Mijn Moodle, of is het een aparte module?

'Mijn Moodle' geeft alle cursussen 'plat' weer. Bij ons wordt dat een te grote lijst, vandaar dat ik iets wil met uitklapmenu's of rubrieken.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Inhoud van een block weergeven in middelste kolom

door Jan Kouwenhoven -

Hoi Richard,

Inderdaad bedoel ik my Moodle. Een andere oplossing weet ik niet.

Docenten en leerlingen die een lange lijst hebben werken vaak met de id-nummers van de cursussen. Wij heben een veld gemaakt waarin je het id nummer van een cursus in kan typen en dan er dan heen gesprongen wordt.

Het id nummer wordt ook in de naam geëchood, is erg handig maar wel zelf gebouwd door Ger Tielemans.

Als je op onze site kijkt zie je die nummers rood gedrukt achter de namen staan.

Werkt ook erg handig als docenten ondersteuning willen bij een onderdeel, ik vraag altijd eerstnaar het rode nummer. Voor mij de makelijkste manier om meer dan 3000 cursussen te beheren.

Als je zelf iet wilt bouwen denk ik aan een script die na de inlog een query op de database doet, daar de juiste gegevens uithaalt en een menu opbouwt. Zoiets heb ik nog niet gezien.

Groet

Jan

Gemiddelde van de beoordelingen:  -