Hola,
Fa unes setmanes que he començat a utilitzar un entorn moodle amb els meus alumnes de 4t d'ESO. Bé, no amb tots, només amb aquells que hi van demostrar interès. Ara, a poc a poc, es van registrant al sistema i comencen a participar.
M'està costant molt, però, que facin aquesta activitat "extra". Com ho vaig aconseguint? Doncs posant els exercicis d'ampliació, penjant el dossier de reforç, publicant les notes dels exàmens abans de donar-les a classe (en això sempre tenen pressa), donant accés a les presentacions que utilitzo a classe (amb el projector d'opacs i, aviat, amb el vídeoprojector, que ara en tenim un!)... I una altra cosa que estic intentant: treballo a una SES, el que vol dir que no tenim batxillerat. Els alumnes de 4t que volen continuar estan una mica, diguem-ne... espantats, així que he convidat un parell d'alumnes de 1r de batxillerat que s'han ofert a explicar-los com va, què els resulta més difícil, donar-los recomanacions... Tinc també l'esperança que aquests alumnes utilitzin l'espai per resoldre dubtes que em consta que tenen en la matèria que "imparteixo" (física i química), i segur que això provocarà els estudiants de 4t més avantatjats.
De moment no estiro més la corda perquè vull que l'espai el facin crèixer ells a mesura que suggereixin coses que podem fer: els he obert un fòrum per això, perquè hi vagin escrivint les seves idees, a veure què i, de moment, ja tinc 3 flamants missatges!! Uf!
Moltes salutacions i fins aviat,
Irene