Foutmeldingen na installatie Moodle

Foutmeldingen na installatie Moodle

door Oscar Nijst -
Aantal antwoorden: 3

Ik maak vandaag voor het eerst kennis met moodle. Het ziet er zeer veelbelovend uit, maar.....

Ik krijg enkele vreemde foutmeldingen bij navigatie naar verschillende pagina's:

  1. Er is een runtime fout opgetreden. regel 649 Fout: tekenreeksconstante is niet afgesloten.
  2. Er is een runtime fout opgetreden. regel 14 Fout: 'HTMLarea'is niet gedefinieerd; dit heeft vermodelijk met de RTF-editor te maken die niet gevonden/getoond wordt.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan zou kunnen komen?

Het lijkt iets kleins te zijn, maar ik kan er niet achter komen waar het zit.

Oscar Nijst

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Oscar Nijst

Re: Foutmeldingen na installatie Moodle

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Wat al wel eens gebeurt, is dat er fouten ontstaan bij het uploaden van de bestanden van Moodle. Ik zou eens beginnen met het pakket opnieuw te downloaden en opnieuw naar je server te uploaden.

Neem de 1.4.3 + versie en zeker niet de developementversie want die is op dit moment heel onstabiel (tenzij je daarmee begonnen bent - dan kun je niet meer terug).
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Foutmeldingen na installatie Moodle

door Oscar Nijst -

Koen,

Dank je wel voor de snelle reactie.

Ik had 1.4.3+ al opnieuw gedownload, maar ik zal het nog eens proberen.

Bij 1.5 dev. kwam ik overigens alleen nog het probleem van HTMLarea tegen en niet het eerste probleem.

Door vervolgens de RTF-editor uit te zetten verdween bij 1.5 ook dit probleem.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Oscar Nijst

Re: Foutmeldingen na installatie Moodle

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Gebruik je IE? Is daar niets mis mee?
Probeer eens met een ander toestel/browser. Ik heb hier ook zo'n IE die om onbekende reden fouten geeft op perfecte pagina's droevig
Gemiddelde van de beoordelingen:  -