MoodleDocs NL

MoodleDocs NL

by koen roggemans -
Number of replies: 2
Picture of Heel behulpzame Moodlers Picture of Hoofdontwikkelaars Picture of Moodle HQ Picture of Vertalers
Beste Moodlegebruikers,

Er is een reorganisatie van de Moodle documentatie komende. Waarschijnlijk zal er een documentatiesite per versie komen (2.0, 2.1, 2.2, ...)

Ik heb de recente wijzigingen van onze Nederlandstalige documentatiesite eens bekeken, en er is, op wat spellingcorrectie en een hoop spam, niets gewijzigd sinds 2009. Ik denk dat ik ook begrijp waarom: de Engelstalige documentatie is goed, de documentatie wordt vooral gelezen door systeembeheerders en die zijn gewoon Engelse documentatie te lezen. Door onze kleine taalgroep en het feit dat iedereen in onze taalgroep goed Engels begrijpt, is het momentum blijkbaar te klein om de documentatie in het Nederlands van grond te krijgen.

Als me gevraagd wordt wat er moet gebeuren met de Nederlandstalige documentatie (archiveren wat er is en vanaf nu alles doorlinken naar Engels OF de wiki behouden met waarschijnlijk problemen met de interlanguage linking OF een Nederlandstalige documentatiewiki voor elke Moodle versie) dan zal ik vragen om door te linken naar het Engels. Niemand heeft iets aan verouderde documentatie.

Tenzij er nu iemand opstaat die toch een Nederlandstalige wiki wil (waarvan ik dan meteen verwacht dat die de kar daarvoor trekt natuurlijk wink ).
Average of ratings: -
In reply to koen roggemans

Re: MoodleDocs NL

by Ger Tielemans -

Koen, lijkt me redelijk.

Wat dat versie probleem betreft speelt dat ook bij vragen in de forums (en het later teruglezen van de antwoorden).

Is het niet mogelijk om in de moodle forums de moodle versie te laten aangeven waar de vraag bij hoort? (zoeken op problemen per versienummer zou dan ook mogelijk worden.)

In reply to Ger Tielemans

Re: MoodleDocs NL

by koen roggemans -
Picture of Heel behulpzame Moodlers Picture of Hoofdontwikkelaars Picture of Moodle HQ Picture of Vertalers

Ik zal je suggestie doorgeven - je kunt dat ook als feature request posten voor MDL-sites

Bedenking: er zijn nu al wel heel veel forums..., het is ook wel "de goede manier van werken" om bij het stellen van een vraag het versienummer te vermelden..., misshien met een rolmenuutje en een extra veldje...