Mijn cursussen instellen

Mijn cursussen instellen

door mirjam roos -
Aantal antwoorden: 5

Ik heb een aantal cursussen ontwikkeld.

Deze staan in verschillende cursuscategorieen. De cursuscategorieen staan allemaal in het hoogste niveau.

Nu heeft een leerling toegang tot een cursus boven in de lijst, met als gevolg dat hij toegang heeft tot alle cursussen. Dit is niet de bedoeling.

De leerling heeft geen rechten tot siterechten. Hij heeft alleen rechten in de cursus.

Hoe kan ik er voor zorgen dat deze leering alleen toegang heeft tot zijn cursus?

Het is voor mij een mysterie, is er iemand die bij kan helpen?

Of is er ergens documentatie. Mijn leerlingen gaan nu namelijk door verschillende cursussen, niet de bedoeling!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op mirjam roos

Re: Mijn cursussen instellen

door Richard van Iwaarden -

Hallo Mirjam,

Je kunt in je cursus, links in het blok beheer klikken op 'instellingen'. Hier kun je aangeven of aanmelden voor je cursus mogelijk is.

Wil je niet dat mensen in die cursus komen, zet deze cursus dan dicht. Gebruik de optie 'rollen toewijzen' om de juiste leerlingen in je cursus te zetten. Anderen kunnen er dan niet bij.

Er zijn heel veel mogelijkheden voor autorisatie: standaard rol op de website, standaardrol in een cursus, etc.

Bij ons (onze Moodle zit nu op ongeveer 2000 cursussen) staat eigenlijk alles open. Als een leerling ergens wil kijken dan mag dat: leergierigheid zoveel mogelijk belonen! Als er echt zaken bij staan die dicht moeten staan, gebruik dan het 'oogje' om zaken onzichtbaar te zetten.

We hebben ook een aantal cursussen in Moodle alleen voor personeel. Hiervoor is aanmelden niet mogelijk. Personeelsleden die in Moodle zitten zijn via hun inlognaam of emailadres herkenbaar. Alle personeelsleden aan de cursus toevoegen is dus een fluitje van een cent (leerlingen hebben bv. het woord 'student' in hun mailadres, personeelsleden niet)

Succes!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Mijn cursussen instellen

door mirjam roos -

Hoi Richard,

Dank je wel voor je reactie. Ik was natuurlijk verder aan het proberen geweest en tot de ontdekking gekomen dat ik binnen de cursus bij de optie aanmelden Nee moet kiezen. Zodat ze zichzelf niet kunnen aanmelden.

Groeten Mirjam

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op mirjam roos

Re: Mijn cursussen instellen

door Jan Kouwenhoven -

Je kunt eenvoudig bij instellingen een activeringssleutel zeten, de leerlingen voert éénmalig de sleutel in. Als al je leerlingen binnen zijn is het handig om de sleutel te verandere, komen er ook geen vreemden meer is die de sleutel gehoorh heben van iemand anders

 

Jan Kouwenhoven

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Kouwenhoven

Re: Mijn cursussen instellen

door jorg duitsman -

halle dames en heren

Hoe doe ik dat dan in 2.0 

Ik zie namelijk nergens dat ik een sleutel kan toevoegen ?

Groet jorg (newbee)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op jorg duitsman

Re: Mijn cursussen instellen

door Jan Lange, de. -

Dag,

Ga in je cursus naar blok -instellingen-

Klik op "uitklapmenu" gebruikers

Kies aanmeldingsbeheer > zelf aanmelden.

In scherm zie je nu -aanmedlingssleutel-

Gr./J.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -