Pædagogisk videndeling i Moodle?

Pædagogisk videndeling i Moodle?

ved Nicolai Winther-Nielsen -
Antal besvarelser: 0

Vi er nu startet på det nye år og også for alvor på den nye Moode generation, og jeg synes det er spændende at se hvad det nye 2.0 kan bruges til. Meget virker i hvert fald rigtig spændende.

2010 blev året, hvor vi ikke fik et dansk Dansk Moodletræf?

Jeg spekulerer dog på om vi alligevel kan få noget lokal videndeling op at stå. Jeg kan jo godt se at vi københavnere ikke kan rejse til Randers med jævne mellemrum, men jeg kunne eksempelvis godt forestille mig, at jeg ville satse på at mødes med fx sprogundervisere i min egen region, som er Hovedstadsområde.

Men er der andre muligheder? Kunne Moodle-folket mon få en diskussion på nettet og dele information, og dermed bare starte nededfra? Kunne vi starte en udvæksling af ideer?

Eller hvad med fælles evaluering af et eller flere projekter? Som eksempel kan jeg nævne, at jeg i september lavede en præsentation af mine erfaringer med udviklingsarbejde i Moodle fra 2003-2010. Det handler om et hold, hvor der er sket en masse kollaborativ læring, og jeg har nu dels fået nogle frivillige evalueringer og har bedømt deres resultater. Jeg kan fortsætte dette evarlueringsabejde, fordi holdet skal køre videre frem til næste sommer.

Jeg stiller mig gerne til rådighed, hvis nogen har lyst til at analysere på mit arbejde og bidrage med perspektiverende arbejde. Præsentation ligger i et kursus som hedder Præsentation af Moodle elæringspraksis (= http://e.dbi.edu/course/view.php?id=233). Den handler først og fremmest om et introkursus på første år på telogi, men også om nye sproglæringsværktøjer og så om brug af Moodle til lærermøder, kompetanceundervisning etc... Det ville være en drøm at få konstruktiv kritik og gode ideer til det videre udviklingsarbejde, og jeg kan naturligivs også kontaktes off-list HER.

Godt Moodle Nytår!

Nicolai